Българската компания "Алтерко" обяви, че е реализирала ръст от над 60% в приходите от продажби на IoT устройства и свързаните с тях услуги. Данните се отнасят за първото тримесечие на 2023 година и са на базата на същия период през 2022-а. Приходите от продажбите са в размер на 27,8 милиона лева.
"Алтерко" е софтуерна компания, чиято активност е създаването и търговията на лични марки артикули от бранша за интернет на нещата, както и за автоматизиран надзор над дома и офиса. Компанията е учредена в България, но производството й е в Азия.
Откъде са приходите?
Приходите на българската софтуерна компания са от продажбите на IoT устройства с марката Shelly. Те нарастват с 63.9% до 27.2 милиона лева. Следват приходите от продажби на проследяващите устройства MyKi, които нарастват с 14.1% до 0.6 милиона лева, казват от "Алтерко".
Прихомняме, че в началото на март от компанията обявиха, че консолидираните приходи за 2022 година са в размер на над 94 милиона лева. Това е ръст с над 50% спрямо 2021 година. Нетната печалба на дружеството също се усилва, въпреки с по-ниски темпове - към 10%, спрямо миналата до 17.4 милиона лева.
"По време на най-голямото софтуерното ревю - CES в Лас Вегас през януари, представихме пет нови продукта, а графикът ни остава претрупан", заяви главният изпълнителен директор на компанията Димитър Димитров.
Скорошни вложения: 7 милиона лева в "Алтерко роботикс" и 5 милиона лева"Алтерко пропертис"
Акциите на компанията регистрират растеж над 8% от началото на годината, като към днешна дата се търгуват в Premium сегмента на основния пазар на БФБ - пазарният сегмент за най-ликвидните компании. "Алтерко" се търгува на Българската фондова борса от декември 2016 година и на борсата във Франкфурт от ноември 2021 година.
Наскоро софтуерната фирма завърши първия стадий от придобиването на своя конкурент от Словения GOAP в сделка за 2 милиона евро. Този бизнес ход трябва да помогне за разширяването на технологичното портфолио на българския производител и търговец, който следва стратегията си за международно разширяване.
Още през юни миналата година българското дружество изпрати писмо за намерение до GOAP. В средата на декември акционерите на компанията одобриха сключването на пакет от сделки за придобиване на 100% от капитала на словенския конкурент.
В края на 2022 година българската компания отчете 44% ръст на приходите от продажби в кампанията си за Черния петък. На този фон от дружеството обявиха, че ще открият център за научноизследователска и развойна дейност в столицата на Ирландия Дъблин.
Основаният в България технологичен холдинг се състои от шест дъщерни компании и има офиси в България, Словения, Китай, САЩ и Германия. Продуктите на компанията се продават на над 100 пазара.