Шведската компания за бързооборотна мода H&M стартира сайта Itsаpark в бета режим. В него потребителите ще получават отговори и съвети относно модни въпроси от млади инфлуенсъри подобно на тази практика в Instagram.

В Itsapark всички потребители ще могат да коментират и дават съвети под определен пост, но акцентът на платформата е върху така наречените "създатели на съдържание." Публикациите, независимо дали въпроси или отговори, наподобяват комуникацията в социалната мрежа Instagram, пише Quartz . Те често съдържат снимка или видео с текст към тях и линкове за покупка на даден продукт.

Сайтът се разработва от миналата година и e един от методите, чрез които H&M планира да се разрасне онлайн.

"Промяната в поведението на потребителите и технологичните иновации ще продължи да трансформира начина, по който хората пазаруват. Групата на H&M се възползва от възможностите, създадени от дигитализацията на нашата индустрия, за да отговори на очакванията на клиентите", се казва в годишния доклад на компанията.

А тези очаквания често са повлияни от социалните мрежи като Instagram. Последователите на H&M, както и на други модни марки предпочитат да могат да пазаруват директно чрез приложението на Instagram. Марките често прибягват до известни личности или такива с много последователи, които да популяризират бранда в съответната мрежа. H&M също разчита на такава стратегия, но вместо да използва външни социални мрежи, разработи собствен сайт, доста идентичен на Instagram.

"Макар че ни обвиняват, че целта на Itsapark не е такава, ние искаме да създадем пространство, където хората да получават честни и персонализирани отговори на модните си въпроси. Той е насочен към всички създатели на съдържание, а не само към тези с много последователи", обясняват от шведската компания.

На сайта Itsapark се казва, че потребителите, които създават съдържание, получават награди. Политика на брандовете е често да изпращат на по-активните потребители артикули или дрехи, които остават за тях. Така компаниите ги стимулират да качат снимки или видео и да споделят отзив за дадената стока.

"Няма никакви стимули да се препоръчва определена марка, потребителите не получават комисионни за направените публикации по адрес на определена бранд", обясни говорител на H&M.