Пандемията и ограничителните мерки неминуемо влияят и на продажбите на телефони и в България. През първото тримесечие на 2020 г. Huawei отчита растеж и се доближава до лидера на пазара на по-малко от 2 процентни пункта и записва дял от продажбите над 30%. Добрите резултати идват въпреки много сериозен спад в първите две седмици от извънредното положение.

Второто тримесечие обаче е "непредвидимо", заяви пред журналисти Георги Колев, търговски директор за страната ни. Въпреки това компанията очаква "добър пазарен дял".

Той посочи, че с отхлабване на мерките продажбите растат. Прогнозата за второто тримесечие на 2020 г. до края на юни обаче е за спад от между 20 и 30% спрямо същия период на миналата година. "Всичко зависи от юни", коментира той. Възможно е през шестия месец продажбите дори да се завърнат на нормални нива, смята Колев.

Прогнозата му за средносрочен план за пазара в България е за пресегментиране. Затова и екипът у нас разширява обхвата на рекламните кампании и в тях все по-често ще се появяват и по-достъпни модели, като Huawei P40 Lite, който "ще става все по-интересен и атрактивен".

Георги Колев, Huawei: Можеш да станеш номер едно, само ако инвестираш в нови технологии

Георги Колев, Huawei: Можеш да станеш номер едно, само ако инвестираш в нови технологии

Имаха ли влияние санкциите на САЩ върху българския пазар и как се променя той?

Въпреки наложените от Съединените американски щати ограничения, Huawei се представя добре и на международно ниво. Доставените за предходната година телефони достигат 240 млн., ръст от 16,8%. През първите три месеца на 2020 г. техният брой е 49 млн. Забележително повишение се отчита и в wearables категорията (75% ръст през първото тримесечие на 2020 г. спрямо същия период на миналата година) и 150% на wireless audio продукти и 110% на PC.

Huawei се похвалиха и със значителен ръст на потребителите на техния магазин за приложения AppGallery. През първото тримесечие на 2020 г. те достигат 650 млн. на месечна база. 60 хил. вече са наличните приложения, а броят на разработчиците достига 1,4 млн.

В България потребителите са 625 хил., при 150 хил. през януари 2019.В опит да увеличи продажбите в България, от днес компанията започва нова инициатива, която ще позволи на потребителите да върнат (и да получат пари в зависимост от модела и състоянието) стария си модел при покупка на модел серията P40. Програмата важи за всички клиенти, без значение кога са закупили някой от моделите. Тя ще продължи 1 месец, засега, но има възможност да бъде удължена.

В България скоро се очаква и гласовият асистент Celia, като първоначално той ще работи на английски, но целта е да бъде добавен и български език. Компанията ще представи и streaming музикална услуга.

През юни или юли се очакват и новите лаптопи на компанията.

До края на годината пък ще отвори първият Huаwei Experience Store в България. Засега от компанията все още търсят партньор.

Huawei показа новия си сгъваем телефон

Huawei показа новия си сгъваем телефон

Цената му е €2 499 и ще се продава и в България