Инж. Тони Грозданов, ръководител проекти с национално финансиране в НКЖИ, пред money.bg

 

 

Г-н Грозданов, намираме се на продължение на ремонтираната отсечка Пирдоп - Антон. Какви дейности бяха извършени и как те се отразиха на влаковото движение?
Следствие на лошото техническо състояние на отсечката скоростта на движение на влаковете бе намалявана постепенно от 2001 г. като за този период тя се понижи от 100 км/ч на 60 км/ч. към 2014 г. Предвиждаше се дори скоростта да бъде ограничена и до 25 км/ч, което е недопустимо.
В тази връзка ръководството на Национална компания Железопътна инфраструктура взе необходимите решения и през 2014 г. се пристъпи към възобновяване на скоростта по книжка-разписание от 100 км/ч. Тя вече е постигната.
За целта бяха извършени цялостни ремонтни дейости по отсечката - укрепване на земно ниво, баластова призма, траверси, релси, стълбове за контактна мрежа и др.

Бихте ли казали каква е стойността на извършените дейности и колко време продължиха строително-монтажните работи?
Стойността на ремонта възлиза на 15.6 млн. лв., като те са осигурени от държавния бюджет. Една част от средствата са осигурени от направление Електроразпределение към НКЖИ. Срокът за изпълняване е 120 дни и към момента се изпълнява в срок

Каква дължина има отсечката?
Приблизително окло 6.195 км с малки изключения в двата края на обекта.

Какви бяха специфичните предизвикателства при изпълнението на ремонта?
Най-голямото от тях беше прекъсването на единичната ЖП линия. Това доведе до затруднения на графика за движение на пътниците, което доведе използването на автобуси в участъците с ремонт. На много индустриални предприятия, които са в района също частично беше засегнат режимът на работа.

Бяха ли ремонтирани приемните здания на гарите Пирдоп и Антон?
В гара Антон бяха направени такива дейности, а сега предвиждаме да подновим и гара Пирдоп.

Бихте ли казали за 2015 г. кои гари планирате да подновите с национално финансиране?
Предвиждаме ремонтът на 17 гари, като разбира се, ако се осигури финансиране бихме рехабилитирали и повече такива точки от инфраструктурата. За миналата година извършихме ремонт в 67 гари в това число и на 30 приемни здания. Изградиха се необходимите подходи за трудноподвижни лиця, съответните санитарни възли и ние планираме да продължим в тази посока. Гарите за тази година са Сливен, Белово, Христо Ботев, Янтра и др.