Какво е да продадеш 90 милиона килограма плодове и зеленчуци за 12 месеца или пък да реализираш на пазара над 19 милиона броя такива стоки само между януари и март?

Покупките на такъв обем пресни плодове и зеленчуци отчитат от водещата верига за търговия на дребно у нас Kaufland България за изминалата година, както и за първото тримесечие на 2019 година.

За човек би било трудно да си представи колко точно голямо е това количество. Тези 90 милиона килограма всъщност са по средно 250 хиляди килограма всеки ден. А също така те могат да бъдат сравнени с това всеки човек в страната да изяде по 12 килограма плодове и зеленчуци за година. Или близо 3 броя за 3 месеца.

Голяма част от този обем на реализираната продукция на българския пазар е произведена отново тук, като близо 80% от доставчиците на плодове и зеленчуци за веригата са местни.

Снимка 424425

Източник: Kaufland

От компанията планират до края на тази година да увеличат предлагането на родни плодове и зеленчуци, както и на биопродукти заради големия интерес на клиентите към отгледани у нас продукти.

Kaufland България си партнира със своите доставчици по време на целия процес от засаждането на семената на полето до поставянето им на рафтовете в магазините ѝ. На продуктите се извършват и регулярните месечни проверки на нивата на пестициди в местни и международни сертифицирани лаборатории.

Предстои компанията да въведе допълнително ниво на контрол на качеството, с което ще проверява нивата на пестициди и остатъчни субстанции с проба от продукцията още преди реколтата да бъде прибрана от полето и доставена в Логистичния център на компанията в с. Стряма.

Това е и част от стратегията на компанията процесът от брането до покупката на пресните плодове и зеленчуци да отнема най-много 24 часа.

Затова заедно със земеделските производители и доставчици, търговската верига предприема съвместни мерки за развитието на интегрирано селско стопанство и отглеждането на чиста продукция.

Всички продукти от тази категория преминават по 23 от всички 159 рампи в Логистичния център на компанията общо 363 дни в годината. След това те трябва да минат качествен контрол, който установява дали всеки артикул отговаря на изискванията на търговската верига за вида на продукта. Те трябва да отговарят на критерии, като свежест, качество, цялост, здравина, чистота и аромат, грамаж/диаметър, коректност на етикета - клас, произход, марка, сорт, както и качеството на опаковката.

Всички пресни продукти от категорията се съхраняват се при строго съобразена за тях температура - повечето артикули се складират на температура между 9 и 11 градуса. По-специфично е съхранението на бананите, за които изискването е между 14 и 16 градуса.

Снимка 424424

Източник: Kaufland

По време на транспортирането им до хипермаркетите на веригата също се следи спазването на изискванията за температура, като логистиката се проследява сателитно, което позволява температурата да се проследява във всеки един момент. Целта е така да бъде избегнат температурният шок при излагане на стоката на рафтовете във веригата и се гарантира тяхната оптимална свежест за клиентите.

Като част от партньорството си с местните производители Kaufland България финансират с над 250 000 лева 11 родни фермери по програмата на Световната банка Global G.A.P. през последните години. Целта е така производителите да намалят наполовина торовете и препаратите за растителна защита и да оптимизират производствените си разходи.