Нестле отчете увеличение на продажбите си с 8,6 милиарда швейцарски франка (или 10,2 %) като приходите на компанията достигнаха до 92,9 милиарда швейцарски франка. Органичният ръст, благодарение на добрите резултати, постигнати през последните години е обусловен от 3.1% реален вътрешен ръст и 2.8% ръст вследствие ценова политика.

След години на неблагоприятен валутен натиск промяната във валутните курсове донесе увеличение на продажбите с 1,7%, а придобиванията, без частичните ликвидации, допринесоха с още 2,6%, съобщават от компанията.

Оперативната търговска печалба на групата е на стойност 14,0 милиарда швейцарски франка, като нараства с 1,5 милиарда (или 11,8%). Маржът от 15,2 се покачва с 20 базисни точки и 10 базисни точки във фиксирани валути.

Стойността на продадените стоки намалява с 30 базисни точки, а разходите за дистрибуция - с 20 базисни точки. Проектът Nestlé Continuous Excellence постигна оптимизация, оценена на над 1,5 млрд. швейцарски франка въз основа на спестявания в предишни години.

Административните разходи нараснали с 20 базисни точки след миналогодишния спад от 80 базисни точки, причинен от преструктурирането на пенсионните планове през 2011 г.

Нетната печалба се повишава с 1,1 млрд. швейцарски франка, достигайки 10,6 млрд. швейцарски франка. Доходът на акция във фиксирани валути нараства с 12.2% до 3,33 швейцарски франка. Реалният доход на акция във фиксирани валути се е повишил със 7,5%.

Оперативният паричен поток е увеличен от 5,6 млрд. швейцарски франка до 15,8 млрд. швейцарски франка, вследствие на значителни и устойчиви подобрения в оборотния ни капитал.

Ръстът, отбелязан от Групата Нестле, обхвана всички категории и географски региони, в това число 5,9% органичен ръст в Северна и Южна Америка, 2,4% в Европа и 10,3% в Азия, Океания и Африка.

Въпреки предизвикателната икономическа обстановка в развитите пазари, иновациите в продукти, системи и канали на дистрибуция доведоха до отбелязване на органичен ръст в размер на 2,5%. На развиващите се пазари се отбелязва ръст от 11%, като са постигнати продажби в размер на 39,3 милиарда швейцарски франка.

Компанията продължава да утвърждава позицията си на лидер в областта на балансираното хранене и активния начин на живот. Градят се партньорства с организации, активни в борбата с незаразните болести. Компанията придоби Wyeth Nutrition, както и няколко други нови попълнения към Nestlé Health Science. Институтът Nestlé Health Science откри два нови отдела за проучване и развитие в Китай, нов научно-изследователски център в Индия, както и нов глобален център за клинични проучвания в Швейцария.