Каролин Бесет е добра в правенето на домашен занаятчийски сапун. Нейните продукти са толкова хубави, че в САЩ хората плащат по 8 долара за брой, за да усетят под душа аромата на диня и мента. Това, в което Бесет обаче не е добра, е да снима сапуни.
"Опитах да се справя сама, но резултатът беше просто ужасен", разказва тя за Bloomberg.
52-годишната бизнес дама и нейният съпруг управляват фирмата, онлайн магазин и място на фермерския пазар в Бостън, където клиентите могат да разглеждат изцяло естествени продукти за грижа за кожата. През март компанията Square, която поддържа техния касов апарат, се е обърнала към двойката с въпрос дали биха искали да изпробват нова услуга за фотографиране на продуктите си. Когато двамата се поинтересували, разбрали, че фотографът всъщност е робот.
Преди възхода на онлайн пазаруването, снимането на предмети не би било логична възможност за растеж за компанията, чийто глобален бизнес днес е с пазарна стойност от 33 милиарда долара. Но сега Square смята, че има достатъчно собственици на магазини - физически и онлайн - с лошо око за фотография. Ето защо компанията инвестира над 20 000 долара за специален робот фотограф.
От понеделник фирмата възнамерява да пусне услугата си за всички - започва да приема поръчки от всеки човек или фирма от САЩ за механично заснемане. Цената ще бъде около 10 долара плюс доставка за клиентите, които изпратят продукт с тегло под 10 килограма до студиото на Squаre в Бруклин. В рамките на две седмици клиентите ще получат три цифрови снимки на продукта си от различни ъгли. От компанията гарантират, че ще изберат най-добрите снимки за клиентите си. Square също предлага 360-градусова фото услуга, която ще струва около 30 долара за брой.
Според Square услугата е по-евтина от много професионални фотографи и в пъти по-добра от снимането с смартфон. Главният мениджър на електронната търговия на Square Дейвид Русенко разкрива, че качествените и "омагьосващи" снимки са от решаващо значение за продажбата на продукти онлайн. Това е ключов фактор, когато купувачите се колебаят и не могат да изберат някои от възможните продукти. "Когато купувате нещо онлайн, всичко, което всъщност виждате, са снимките на продукти", казва той.
Съоснователят на Twitter Джак Дорси основава Square преди десетилетие от нулата. Днес компанията продава тъчскрийн каси, дава заеми за малък бизнес, предлага софтуер за изчисление и превеждане на заплати, както и инструменти за изграждане на уебсайтове. Акциите на компанията нараснаха с 40% тази година, след като стана ясно, че перспективите пред нея са доста обещаващи.
Обслужването на нуждите на онлайн търговците е процъфтяващ бизнес. Повече от половината от продажбите на Amazon.com отиват към независими продавачи на пазара. Amazon им продава рекламни услуги, хостинг в облак и подвижно фото студио AmazonBasics за 100 долара, което предлага чисто бяла среда за снимане на продуктите. Shopify пък продава софтуер за създаване и управление на онлайн магазини, както и фотографиране на стоки, за да ги направи по-привлекателни за потребителите. Акциите на канадската компания се удвоиха през последните шест месеца.
Фотостудиото на Square се състои от бяла маса, много ярки светлини на стативи и роботизирано рамо с висококачествена камера, поставено в ъгъла. Рамото се движи с уникална точност под различни ъгли.
Въпреки техническата новост обаче, хората са от съществено значение за процеса. Джон О'Брайън-Карели, продуктови мениджър на проекта, обяснява, че екипът му трябва да разопакова предметите, да постави всеки от тях на масата, да активира робота с помощта на компютър наблизо и да наблюдава останалата част от процеса. Персонализирането на настройките на робота към всеки продукт е един от най-важните процеси, който отнема и най-много време. След това служителите опаковат всичко обратно и го изпращат към клиентите.
От Square са оптимисти, че проектът за фотография може да възстанови разходите за разработка и да дори да оправдае създаването на повече студия, посочи О'Брайън. Ако студиото в Бруклин пожъне голям успех, компанията ще отвори повече студиа, които ще бъдат специализирани спрямо разнообразието от продуктите, така че времето за настройки да бъде съкратено. Едно студио може да е само за бижута например, а другото - само за сапун.