Европейската асоциация на доставчиците на автомобилни компоненти (CLEPA) заяви, че при пълен преход към електрически превозни средства и пълен отказ от автомобили с двигатели с вътрешно горене, страните от ЕС може да загубят до 500 хиляди работни места. Тези заключения се съдържат в проучване, изготвено специално за CLEPA от анализатори на PwC Strategy, пише "Комерсант".

Анализаторите са проучили три сценария за преход на ЕС към производство на по-екологични автомобили. Те отбелязват, че толкова масирана загуба на работни места - 500 хил. броя, е вероятна при най-радикалния сценарий, който предвижда пълен отказ от производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 година.

CLEPA посочва, че в европейската автомобилна индустрия в момента работят около 5% от всички заети в промишления сектор на ЕС. От тях 60% работят в предприятията, произвеждащи автокомпоненти.

До 2030-a: 50% от продажбите на коли в САЩ и Китай ще са на електромобили

До 2030-a: 50% от продажбите на коли в САЩ и Китай ще са на електромобили

Все пак се очаква колите с вътрешно горене да запазят значителен дял от повечето големи пазари на превозни средства през следващите години

"Констатациите от проучването посочват рисковете, които носи за стотици хиляди хора радикалното преминаване към електрически превозни средства", коментира шефът на CLEPA Сигрид де Фрейс. По думите му, "иновациите в автомобилната индустрия вече направиха електрическата технология достъпна за потребителите. Но нуждите на цялото общество не се изчерпват само с това.

Регулаторите би трябвало да бъдат "отворени" за разглеждане на различни варианти за развитие, като хибридни технологии, "зелен" водород и възобновяеми горива." Според CLEPA, това ще стимулира иновациите, "тъй като през следващите десетилетия ще преосмисляме начините на придвижване в пространството".