Неотдавна американският гигант в електронната търговия Amazon обяви, че ще направи платформата си достъпна и в Полша и започва процес по регистрация на компаниите, които искат да продават на полските потребители чрез платформата. Пускането на amazon.pl поставя американския гигант в пряка конкуренция с местния търговец на електронна търговия Allegro.

В ЕС Amazon има платформи във Франция, Германия, Италия, Нидерландия, Испания и Швеция. Германският сайт на компанията има секция на полски език и компанията е наела 18 000 работници в складове на централноевропейската страна и чрез IT компанията си Amazon Web Services.

Amazon работи в Полша от 2014 г. и американската търговска камара наскоро обяви, че той е най-големият работодател в страната и третият по големина американски инвеститор. В Полша компанията има девет логистични центъра в цялата страна, включително Сади, Сосновец, Колбасково, две съоръжения в Белани Вроцлавски, Павликовице и други. За тази година се планира да бъде открит 10-ти логистичен център в Свебодзин, който ще създаде още 1000 нови работни места.

Електронната търговия е един от най-големите бенефициенти в пандемията Covid-19, на фона на блокирането и мерките за затваряне на физическите магазини.

Според данни на консултантска компания PMR Market Experts стойността на продажбите от електронна търговия в Полша нараства с 25,6% през 2020 г. до 16,92 млрд. евро, което изпреварва глобалния темп на растеж на електронната търговия от около 16% за 2020-а.