От общо около 50-те танкера, които са обект на санкции на САЩ от октомври 2023 г., около половината спряха да превозват петрол от Русия, съобщава Bloomberg.Това, както пише агенцията, потвърждава, че със "затягането" на ограниченията може да се окаже натиск на Москва.
По информация на Bloomberg, след въвеждането на ограниченията, 18 танкера са взели съответния товара, девет от които са т.нар. совалки. Още торкова са получили гориво, както обикновено. Други седем танкера са изчаквали до включването им в санкционния списък. А 21 петролни танкера са натоварили гориво (петрол).
По-конкретно, в периода между 10 декември и 12 декември 2023 г., осем кораба са добавени към списъка със санкции. Други 24 танкера попаднаха под санкции на 20 декември, когато САЩ наложиха ограничения на Sun Ship Management. А на 18 януари 2024 г. попадна под санкции базираната в ОАЕ Hennesea Holdings Ltd., която притежава 18 кораба. На 8 февруари пък бяха въведени ограничения спрямо 50-ия танкер - на либерийската компания NS Leader Shipping Incorporated.
През последните два месеца 14 танкера, превозващи за Индия руски суров петрол сорт Sokol, са били или на дрейф, или закотвени във водите източно от Сингапур, отбелязва Bloomberg. Почти половината от тях, според агенцията, са се върнали, без да стигнат до местоназначението си.
Освен това "затягането" на санкциите доведе и до отказ на гръцки танкери от търговия с руски петрол, пише агенцията.
В тази връзка Министерството на финансите на САЩ съобщи, че ограниченията "постигат и двете си основни цели": лишаване на Русия от печалби от продажби на горива и от влиянието й на стабилността на международните енергийни пазари.
Все пак Москва продължава да използва т.нар. сенчест флот, поради което не може да се каже със сигурност колко точно тя ще пострада от санкциите.
През декември 2023 г. САЩ и други страните от Г-7 обявиха за въвеждането на по-строг контрол при наблюдението на спазването на "тавана" на цените на руския петрол от 60 долара за барел. "Затягането" на санкциите е съпроводено от въвеждането на ограничения спрямо корабните компании, превозващи енергийни суровини от Русия.
Ачката
на 20.02.2024 в 04:59:50 #1Πpeз дeĸeмвpи 2023 г. CAЩ и дpyги cтpaнитe oт Г-7 oбявиxa зa въвeждaнeтo нa пo-cтpoг ĸoнтpoл пpи нaблюдeниeтo нa cпaзвaнeтo нa "тaвaнa" нa цeнитe нa pycĸия пeтpoл oт 60 дoлapa зa бapeл. "Зaтягaнeтo" нa caнĸциитe e cъпpoвoдeнo oт въвeждaнeтo нa oгpaничeния cпpямo ĸopaбнитe ĸoмпaнии, пpeвoзвaщи eнepгийни cypoвини oт Pycия. ------------------------------------------------ За пръв път в историята, купувачът определя лимит на цената на стоката на продавача. Аз ако съм на мястото на Путин ще се гавря, като им казвам специално за тях друга по-висока цена! Ако искат да купуват. Но той е мека Мария......"западни партньори", "западни колеги"......