Руските авиокомпании са заобиколили западните санкции, като са внесли части за Airbus и Boeing на стойност над $1,2 милиарда през страни, които не са засегнати от ограниченията, съобщава Simple Flying, цитирайки доклад на Reuters. Вратичка в закона позволява на регистрираните в Русия самолети да продължат да летят, заобикаляйки западните санкции, насочени към ограничаване на достъпа до части за техните флотилии Airbus и Boeing.

Както Money.bg писа, цитирайки руските митнически регистри, самолет Airbus на Ural Airlines каца в руския град Екатеринбург на 11 ноември миналата година. Три дни по-късно резервна част от решаващо значение за навигационните системи с декларирана стойност над четвърт милион долара, произведена от американската компания Northrop Grumman, пристигнала за самолета. 

Седмица по-късно, на 24 ноември, A320 излетя за Москва и оттогава е зает с превоз на пътници през Русия и Централна Азия, според данните от проследяването на полета.

Семейни връзки, прекупвачи и още: Как Русия поддържа своя флот от западни самолети Airbus и Boeing във въздуха?

Семейни връзки, прекупвачи и още: Как Русия поддържа своя флот от западни самолети Airbus и Boeing във въздуха?

Въпреки западните санкции, предназначени да спрат руските превозвачи да доставят части за своите самолети

Въпреки западните санкции, предназначени да спрат руските превозвачи да доставят части за своите самолети Airbus и Boeing, Ural Airlines е внесла над 20 от частите, произведени в САЩ, откакто Русия нахлу в Украйна през февруари 2022 година.

Този внос е улеснен от страни като Таджикистан, Обединените арабски емирства (ОАЕ), Турция, Китай и Киргизстан. Нито една от тези нации не се присъедини към западните санкции срещу Русия.

Снимка 583516

Източник: EPA/БГНЕС

Предизвикателства пред безопасността

След нахлуването на Русия в Украйна през февруари 2022 година авиационната индустрия беше обект на строги международни санкции. Тези санкции на практика забраниха на регистрирани в Русия и свързани самолети достъп до въздушното пространство на Канада, САЩ, Европа и няколко страни извън Стария континнет и Америка.

Освен това големите производители на самолети, включително Airbus и Boeing, спряха доставките на резервни самолетни части за руски самолети. Руският авиационен сектор обаче остава силно зависим от самолети западно производство.

Основният превозвач на страната Aeroflot Group в момента управлява флотилия от 366 самолета, от които само 77 са Sukhoi Superjet 100, които са произвеждани в Руската федерация. Друга голяма руска авиокомпания, S7 Airlines, в момента оперира с 99 самолета, нито един от които не е произведен в Русия, според Planespotters.net.

Въпреки възможността да внася някои от ключовите части за самолети, руският авиационен сектор е изправен пред определени предизвикателства пред безопасността. Много проверки, извършени от Ространснадзор - агенция на местното Министерство на транспорта, откриха, че минимум 2000 полета са обслужвани с компоненти, които вече са надхвърлили експлоатационния си живот, съобщава El Pais.

В допълнение, разследване на Proekt Media установи, че Aeroflot е инструктирал персонала на своя самолет да не записва неизправности по време на полет, освен ако това не е изрично указано от капитана.

Проблеми със сигурността във въздушното пространство на Москва

Освен трудностите при снабдяването с резервни части за самолети, руският авиационен сектор трябваше да се бори с поредица от удари с дронове в Москва. През август тази година удар с дрон беше насочен към строящ се небостъргач, имаше от друг удар в центъра на руската столица.

В резултат на тези удари с дронове Turkmenistan Airlines спря своите полети между Москва и Ашхабад. Авиокомпанията обаче не е спряла услугите си в Русия. 

Накъде извън Русия "изтичат" руските капитали

Накъде извън Русия "изтичат" руските капитали

В тази посока се преместиха и много руснаци