Броят на пътниците в самолетите няма да се завърне на нивата преди пандемията поне до края на 2023 г., предупреждава Moody;s. И прогнозата включва едно условие: да бъде намерена ефективна ваксина или лечение на коронавируса, пише Bloomberg.
Производителите като Boeing и Airbus ще бъдат последните в авиационната индустрия, които ще успеят да се завърнат на предкризисни нива, прогнозират още от компанията. Като допълват, че възстановяването на авиолиниите и летищата ще върви съвместно.
Пътуващите със самолет намаляха с 90% в рамките на седмици заради пандемията. Това засяга пряко и по-широката икономика, тъй като авиолиниите допринасят за около 3% от БВП.
Заради очакваното бавно възстановяване British Airways, най-големият оператор на Boeing 747-400, пенсионира всички самолети от модела. "Малко вероятно е прекрасната ни "кралица на небесата" да изпълнява отново търговски полети за British Airways заради спада в пътуванията", казва авиокомпанията. Тя притежава 31 самолета от модела, който има 345 места на борда в четири класи и изпълняваше полети от Великобритания до Пекин, Ню Йорк, Сан Франциско и други. BA планираше да спре да ползва 747-400 през 2024 г. Qantas също се отказа от модела.
"Макар че моделът винаги ще има специално място в сърцата ни, запътили сме се към бъдеще, в което ще използваме по-съвременни самолети с по-нисък разход на гориво като нашите нови A350 и 787", казват още от British Airways.
Самата Boeing спира да произвежда 747 скоро, като последният вероятно ще напусне завода край Сиатъл след около две години.