В продължение на години правителства, доктори и популярни готвачи се опитваха и се проваляха да накарат света да консумира по-малко захар. И тогава дойде пандемията, пише Bloomberg.

Затварянето на ресторанти, стадиони и кина ще донесе до първия спад на търсенето на захар от четири десетилетия, според Czarnikow Group. Продажбите на гиганти като Coca-Cola Co. и Nestle SA намаляват и макар че икономиките се отварят, не е ясно колко бързо ще се възстанови търсенето.Бен Сийд, анализатор в Czarnikow в Лондон, посочва, че консумацията на напитки и храни със захар вкъщи е далеч по-малка, отколкото навън. "Ако отидете на кино, ще изпиете литър газирана напитка, докато вкъщи, докато гледате Netflix, няма".

Индустрията се намираше в затруднено положение и преди пандемията. Растежът на търсенето, движен основно от развиващите се страни, се забави през последните години, след като страни като Южна Африка и Тайланд, обложиха с данък газираните напитки. Компаниите отговориха, като намалиха грамажа на сладките и започнаха да продават газирани напитки с по-малко захар или напълно без.

Нищо от това обаче нямаше такъв ефект, както затварянето на икономиките. А наближаващата световна рецесия прави прогнозата за бъдещото търсене още по-мрачна.

През първите три седмици на април обемите на Coca-Cola се сринаха с около 25% и компанията съобщи, че ефектът от пандемията върху резултатите са второто тримесечие ще са значителни. PepsiCo Inc. очаква спад на приходите за същия период.

Потреблението на захар намалява с 1,2% до 169,9 млн. тона този сезон, според Czarnikow. Подобни прогнози направиха правителството на САЩ, Citigroup и Международната захарна асоциация, според които кризата ще изтри по-голямата част от прогнозирания растеж през 2020 г.

Намаляващото търсене означава по-големи от очакваните излишъци през този и следващия сеозни, според Джон Стенсфийл, анализатор в Group Sopex. Макар че фючърсите в Ню Йорк се възстановиха спрямо края на април, те все още са на почти 50% под постигнатия през 2016 г. ценови връх.

Русия произвежда толкова много захар, че вече няма къде да я съхранява

Русия произвежда толкова много захар, че вече няма къде да я съхранява

Ниската ефективност на производството прави руската захар неконкурентна на световните пазари