По време на пандемията някои предприятия трябваше да мислят дълго и упорито как да генерират приходи, след като политиките за ограничаване на коронавируса принудиха много физическите магазини да затварят, пише CNBC.
За щастие присъствието на бизнесите онлайн помогна на голяма част от тях да се справят. Някои създадоха, други разшириха уебсайтовете си, а потребителите нямаха друг избор, освен пазаруване онлайн.
Ето някои примери за това как някои европейски бизнеси дори са процъфтели по време на пандемията.
VanMoof
Търговецът на електрически велосипеди VanMoof трябваше да затвори магазините в Амстердам, Париж, Берлин, Лондон, Ню Йорк, Сан Франциско и Токио през март, докато коронавирусът се разпространяваше в Европа. В много отношения обаче забраните за работа на физически магазини са работили в полза на холандската компания, тъй като хората са търсили други възможности за придвижване освен обществения транспорт.
"Видяхме скок в търсенето в началото на март", каза изпълнителният директор на VanMoof Тако Карлиер. "Онлайн продажбите на електронни велосипеди са нараснали с 48% между февруари и края на март в сравнение със същия период на миналата година и продажбите продължават да нарастват", заяви той.
Между март и юли VanMoof заяви, че е продал приблизително същия брой електронни велосипеди, както през цялата 2019 г., генерирайки близо 46 милиона долара приходи за пет месеца. Карлиер посочи, че ръстът не може да се дължи на коронавируса, като каза, че спадът на цената на един модел и пускането на нов са помогнали за увеличаване на продажбите.
Подобно на други компании, магазините на VanMoof отново са отворени с по-строги мерки за безопасност, станции за дезинфекция и задължителни маски за лице. "Странно е колко е нормално да се чувствам", каза Карлиер.
Biscuiteers
Базираната в Лондон Biscuiteers, която продава луксозни бисквити отчита ръст на онлайн приходите си със 101% спрямо същото време на миналата година, докато два физически обекта в Нотинг Хил и Клафам остават затворени.
"Трябваше да направим незабавни оперативни промени, за да приведем производството си в съответствие с правителствените насоки, преминавайки към работа с гъвкави смени и ползване таксита и велосипеди, за да могат служителите ни да се движат извън градския транспорт", казва Хариет Хейстингс, която основава компанията заедно своя съпруг през 2007 година..
"Бяхме повлияни от затварянето на кафенетата ни. И така фокусът ни се насочи изцяло към управление на онлайн поръчки с много намален персонал и реагиране на променящото се търсене на клиентите чрез насочване на продуктовата ни гама", добави тя.
Stone Tyres
Компанията за монтаж на гуми в северната част на Англия, беше принудена да затвори депото на 23 март. Продажбите обаче се разрастваха благодарение на скока в заявките по места.
"Погрижихме се масово да прокараме реклама в социалните медии и нашия уебсайт", казва Джон Стоун, директор на Stone Tyres.
Когато затворихме за първи път, производителността намаля до 48% от това, което беше сравнено със същото време миналата година. Въпреки това, в рамките на шест седмици, производителността беше възстановена до 87%, сравнение на годишна база.
"Сега, след като отново отворихме, всъщност процъфтяваме и постигаме 124% от продажбите на базата на това време миналата година", каза Стоун.
"Правилното управление на финансите е ключът към успешния бизнес. Като следите числата, получавате правилно усещане за това как върви бизнесът всеки ден, а не само когато става въпрос за сметки", заяви той.