Twitter тръгна по пътя на Facebook, отчитайки спад в активните потребители и прогнозира, че те ще продължават да намаляват през следващите месеци. В резултат акциите на социалната мрежа потънаха със 17 процента в ранната търговия, предава Bloomberg.
Месечно активните потребителите в Twitter през второто тримесечие на годината достигат 335 милиона. Въпреки че техният брой се увеличава с 2,8 процента спрямо същия период на миналата година, те намаляват с един милион от първото тримесечие на годината.
Twitter обясни спада със засилените мерки за "прочистване" на платформата, по-стриктните правила за личните данни в Европа и промени в начина, по който услугата се използва чрез SMS.
"Уверени сме, че това ще бъде полезно за дългосрочното развитие на платформата, като ще осигури растеж", заявиха от компанията.
Социалната мрежа излиза на печалба за трето поредно тримесечие, което помогна цената на акциите да се повиши със 79 процента през тази година до $42,94 при затварянето на пазарите в четвъртък. Прогнозата за следващите три месеца е печалба от $235 милиона, доста по-малко от очакваните от анализаторите $268 милиона.
Въпреки че потребителите, които влизат поне един път месечно, намаляват, тези, които използват платформата всеки ден са по-добрата мярка за успеха, твърдят от Twitter. Те са се увеличили с 11% спрямо година по-рано, като така броят им се повишава двуцифрено вече седмо поредно тримесечие.
Приходите на компанията се увеличават с 24 процента до $710,5 милиона, а печалбата достига $100, 1 милиона.