Японският индустриален гигант Hitachi обяви, че създава нова дъщерна компания – Hitachi Insight Group, която ще предлага услуги и решения в сверата на Интернета на нещата (IoT). Тя ще бъде базирана в Санта Клара, Калифорния, съобщава Business Insider.
Заедно с това предстои компанията да представи новата си IoT платформа Lumada, която ще служи за разработването на различни софтуерни приложения в партньорство с други технологични производители.
Подобно на другите лидери в бинеса, японската компания произвежда много различни продукти – от сензори, през влакове и асансьори до производствено оборудване.
В последно време Hitachi все повече настъпва на технологичния пазар със софтуерния и IoT бизнеса си. През 2015 г. той е донесъл на японската корпорация приходи от 5,4 милиарда долара.
Новата Insight Group ще бъде фокусирана върху четири ключови за Hitachi пазарни направления – петрол и газ, здравеопазване, производство и развитие на т.нар. “умни градове”.