Adidas отчита 502 милиона евро нетна печалба за първото тримесечие на тази година спрямо 26 милиона евро през 2020 г., пише CNBC.
Според компанията продажбите в Китай са нараснали със 156% през първите три месеца на годината, въпреки бойкота в страната на международни марки, сред които H&M, Nike и Adidas. В началото на годината избyxнa cĸaндaл oтнocнo пpeдпoлaгaeмия пpинyдитeлeн тpyд пpи пpoизвoдcтвoтo нa пaмyĸ в Cинцзян.
Няколко световно известни западни марки се сблъскаха с реакция в китайските социални медии след коментарите им относно ситуацията в Синдзян.
Главният изпълнителен директор на Adidas Каспер Рорстед заяви, че тази година очаква "много силен растеж" от пазара на компанията в Китай.
"Уверени сме че ще затвърдим позицията си в Китай, който е и най-големият пазар за нас".
По-рано Adidas заяви, че подхожда с "нулева толерантност към робството и трафика на хора". В свое изявление от октомври 2019 г. компанията обяви, че изрично изисква от доставчици си на платове да не доставят памук от Синдзян.