Новата вълна от коронавирус на Стария континент донесе космически ръст за една малко известна компания полска компания. И тя се превърна в поредният пример как ситуацията промени фокуса на инвеститорите на фондовия пазар през тази година.
Акциите на производителя на латексови ръкавици Mercator Medical са поскъпнали с над 30 пъти от пролетта насам, след като разпространението на COVID-19 доведе до истински бум в търсенето на такива консумативи.
През последните седмици с увеличаването на случаите със заразени пазарната капитализация на компанията отново се удвои. Книжата ѝ са се търгували с 13% нагоре във вторник, а към днешна дата техният скок за 2020 година достига над 7000%.
Това прави Mercator Medical най-добре представящата се компания на Варшавската фондова борса, както и една от най-успешните на фондовия пазар в Европа, пише Bloomberg.
В резултат на рязкото поскъпване на акциите дружеството вече има пазарна оценка от над 7 милиарда злоти или 1,8 милиарда долара за първи път от създаването си. Това прави компанията по-скъпа от германската Commerzbank и от четвъртата най-голяма полска банка - Mbank.
От Mercator Medical посочват, че нетната им печалба за третото тримесечие на годината е достигнала 356,2 милиона злоти или със 70% повече в сравнение с предходното тримесечие. Година по-рано пък този резултат е от едва 1,3 милиона злоти.
През 2020 година продажбите на производителя са нараснали четирикратно. Докато през миналите месеци цените на латексовите ръкавици започнаха да падат след скока през пролетта, с нарастването на боря заразени през последните седмици те отново вървят нагоре.