Елегантни дамски стилето с висок тънък ток, емблематични кубинки Dr. Martens или удобни сандали Birkenstock - надали има човек, който да не познава тези обувки поне на визия. Те са толкова популярни в цял свят, че благодарение на това собствениците на компаниите зад тях са милиардери.

През последните седмици с тези марки се случи едно и също нещо - собствениците им спечелиха огромни суми от продажбите на част от тях.

Преди дни една от най-големите и богати италиански семейни компании - Exor, която е собственост на фамилията Аниели, обяви, че ще придобие една четвърт от производителя на елегантните стилето обувки Christian Louboutin, носещ името на създателя си френският дизайнер Кристиян Лаботин, в сделка за поне 1,2 милиарда долара, показват изчисления на Bloomberg.

Снимка 523565

Източник: iStock

Сделката идва след други две ключови споразумения за едни от най-известните марки обувки. Първата от тях беше продажбата на германските ортопедични сандали Birkenstock на L Catterton. Наследниците на марката Кристиан и Алек Биркенщок се отказаха от своите дялове в производителя срещу около 4 милиарда евро или 4,8 милиарда долара.

Birkenstock вече има нов собственик, а старите му собственици вече са милиардери

Емблематичната марка сандали, която направи двама братя от Германия милиардери

Историята на семейната компания започва преди близо 250 години

От друга страна производителят на кубинките Dr. Martens дебютира на фондовия пазар, като успя да набере капитал от 1,8 милиарда долара.

Въпреки пандемията и нейният негативен ефект върху масовата мода, много от луксозните и по-скъпи марки облекла и обувки успяха да отчетат ръст в търсенето.

"Секторът на луксозните стоки се представи по-добре от очакваното през миналата година и доказа колко гъвкави могат да бъдат отделните категории при криза", коментира анализаторът от Bloomberg Intelligence Дебора Айткен.

"Китайските потребители допринасяха за около една трета от глобалния пазар на луксозни стоки преди пандемията, но основно те правеха покупките си при пътуванията си в чужбина. Сега с ограниченията в туризма онлайн търговията на такива стоки преживя истинска експлозия", обяснява тя.