Фабриката на Tesla в Калифорния е най-продуктивният автомобилен завод в Северна Америка. Миналата година фабриката на Tesla във Фримонт, произвежда средно 8550 автомобила на седмица. За сравнение гигантът в автомобилната индустрия Toyota произвежда 8 427 коли седмично в завода си в Джорджтаун, Кентъки. Фабриката на BMW в Южна Каролина произвежда 8 343 на седмица, а емблематичния завод за камиони на Ford в Диърборн, Мичиган произвежда по 5 564 седмично. Това става ясно от анализ на Bloomberg, който се позовава на производствени данни от над 70 съоръжения.
Според данните Tesla е увеличила глобалното си производство с 83%, спрямо нивата от 2020 г. Данните са впечатляващи на фона на затрудненията в производството на автомобили, заради недостига на чипове, проблеми с доставките и др.
Фабрика на tesla за производство на електромобили в Шанхай дори е утроила производството до близо 486 000 броя. Съвсем скоро се очаква Tesla да обяви и старта на производството в две нови фабрики - първата и фабрика в Европа Gigafactory Berlin-Brandenburg, и Gigafactory в Тексас. Освен това, през октомври Илън Мъск обяви планове за допълнително увеличение на производството във Фримонт и Шанхай с 50%.
Любопитно е, че по-новите фабрики на Tesla са проектирани така, че позволяват вътре да се помещават дълги участъци от непрекъснати производствени линии, с достъп до части по цялата линия.
Стратегията на Tesla да стори големи производствени центрове на най-големите си пазари изглежда, че се отплаща според анализатора на Credit Suisse Дан Леви. Глобалното търсене на електрически автомобили изпревари производствения капацитет.
Дори и на фона на този бърз растеж и доминация на пазара на електромобилите, Tesla е едва 10-ят най-голям производител на автомобили в Северна Америка. Новият завод в Остин трябва да промени това и да помогне на Tesla да запази лидерството си в сектора, дори ако проблемите при доставките се задълбочат.
Сред дългогодишните цели на Мъск е увеличения на доставките на превозни средства с около 50% годишно. За да продължи този растеж, Tesla ще трябва или да отвори още заводи или да разшири производството във вече съществуващите. През октомври Мъск заяви, че работи и в двете посоки.