Когато чатботът ChatGPT на OpenAI беше пуснат за потребителите през ноември 2022 г., трафикът непрестанно растеше, интересът не стихваше. Как стоят нещата осем месеца по-късно?
Посетителите в световен мащаб са намалели с 9,7% за периода май- юни, според компанията за пазарни проучвания Similarweb.
Вече не изглежда така, сякаш ChatGPT ще продължи да расте", смята Дейвид Ф. Кар, старши мениджър от Similarweb.
Но безплатната версия на ChatGPT, достъпна чрез сайта, е само част от бизнеса на OpenAI. Популярността на ChatGPT идва на висока цена за компанията. Според изчисления на компанията изследване на полупроводници Semianalysis на OpenAI му струва около $700 000 на ден, за да работи ChatGPT. OpenAI си набавя приходи, като предоставя API на компании, които искат да използват технологията за свои цели и като продава абонаменти за ChatGPT $20 на месец, което е по-бързо от безплатната версия на инструмента.
ChatGPT спечели интернет потребителите със способността си да генерира текст, код и изкуство без нужда от човешка намеса. Използването на бота е предизвикало емоции като вълнение, но и страх.
Дори да спада интересът, съдейки по трафика, ChatGPT все още остава популярен и в момента той е 20-ият най-посещаван сайт в света, преди Reddit или сайтове като Bing.com, които също използват генериращ изкуствен интелект.