На гигантите в производството на безалкохолни напитки и на бира в САЩ буквално не им достигат алуминиевите кенчета. През миналия месец от Monster Beverage, които произвеждат едноименната енергийна напитка, посочиха, че нямат достатъчно такива, за да отговарят на търсенето на пазара.

Междувременно още преди месеци от Molson Coors, третият най-голям производител на бира в света, който прави и българските "Каменица", "Бургаско" и "Астика", посочиха, че са принудени да изтеглят алуминиеви кенчета от другите си локации в световен мащаб, за да покрият нуждите си на американския пазар.

През последната година производството на напитки в кенчета в Щатите е нараснало с 6% до над 100 милиарда броя, показват данни на Can Manufacturers Institute.

Защо обаче алуминиевите кенчета не достигат на американския пазар? На този въпрос отговарят от сайта Quartz.

"Пандемията ускори бума в потреблението на алуминиеви опаковки, като хората останаха вкъщи и купуваха Heineken и Coke Zero в такива, вместо да пият от бутилки в заведенията. Но търсенето на кенчета се увеличава още преди това", обяснява Салватор Тиано, който е старши анализатор в Seaport Research Partners.

По неговите думи освен възможностите за по-интересен дизайн на алуминиевите опаковки, те са по-евтини за производство и транспортиране, заради това, че са по-леки от стъклените бутилки.

В допълнение на тези фактори идват и ограниченията в доставките на алуминий. Цената на лекият метал скочи до 10-годишен връх, докато производството в Китай се оказа силно затруднено.

Причината е, че Пекин въведе по-строги правила за изхвърляните вредни емисии от този тип производства. Леярните в азиатската страна са затруднени с това бързо да отговорят на новите изисквания и следователно производството им е свито.

А това е особен проблем, като се има предвид, че Китай е най-големият производител на алуминий в света.