Китайският интернет гигант Tencent иска да придобие изцяло двете най-големи компании за стрийминг на видеоигри в Китай освен самата нея - Huya и DouYu, предаде Reuters. Но местният регулатор е принудил компанията да предложи отстъпки, за да даде зелена светлина пред сделката, става ясно от източници, запознати с въпроса.
Tencent, която стои зад най-голямата социална мрежа в Китай, ще получи 80% от огромния пазар на видеоигри, ако успее да финализира сделката. Той се оценява на около 3 млрд. долара, но темповете му на растеж са изключително бързи.
За да достигне до този дял, гигантът вероятно ще се съгласи на условията, поставени от местния антимонополен регулатор (SAMR). Но той засега мълчи относно изискванията си, посочват източници на Reuters, което може да се окаже още по-ефективна тактика за блокирането на сделката.
Промяната на тактиката се случва на фона на репресията на Пекин срещу китайските интернет гиганти, която започна с блокирането на първичното публично предлагане на Ant Group за 37 млрд. долара през 2020 г. и в последствие обхвана целия сектор. Тя доведе до понижаване на цените на акциите и подтикна много предприемачи да предприемат превантивни мерки, преди да бъдат нарочени.
Huya и DouYu са класирани съответно на номер 1 и номер 2, като най-популярните платформи за стрийминг на видеоигри в Китай, където потребителите се събират, за да гледат турнири по електронен спорт и да следват професионални геймъри. Tencent е най-големият акционер на Huya с дял от 36,9%, а също така притежава над една трета от DouYu. И двете компании са листнати в САЩ, като общата им капитализация е над 10 млрд. долара.
"Tencent има доминираща позиция в китайския гейминг, докато двата сайта за стрийминг на живо взети заедно са гигантски бизнес", каза един от източниците на изданието.
Същевременно Tencent държи конкурентите в стрийминга надалеч като изисква потребителско споразумение, че игрите на компанията не могат да се предават на живо на други платформи без неговото одобрение. Това спира играчи като ByteDance, който опита да навлезе в гейминга и стирйминга, но не може да използва съдържание, за което Tencent притежава интелектуална собственост.