Американският бизнес се оказа по-големият губещ от увеличените разходи заради митата, наложени в разгара на търговската война между Вашингтон и Пекин, става ясно от доклад на Moody"s.

Американските вносители са поели вече от 90% от допълнителните разходи, идващи от 20-процентовите мита върху китайските продукти, смята рейтинговата агенция, цитирана от CNBC.

"По-голямата част от разходите по тези мита бе прехвърлена върху американските вносители. Ако тарифите останат в сила, натискът върху търговците на дребно в САЩ ще бъде още по-голям в бъдеще, което ще доведе до ръст на потребителските цени", казват от Moody"s.

Митата на Тръмп донесоха £500 млн. загуби за производителите на скоч

Митата на Тръмп донесоха £500 млн. загуби за производителите на скоч

Scotch Whisky Association (SWA) се оплакват, че продължават да плащат цената за авиоспор, с който нямат нищо общо

Увеличените мита влязоха в сила по време на мандата на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп, като повечето тях продължават да са в сила и днес, като те засягат над половината от всички търговски потоци между САЩ и Китай, посочват от Moody"s.

Не само американските вносители са тежко засегнати от повишените мита. И износителите също изпитват затруднения заради тарифите, които Китай налага. Китайските тарифи са насочени основно към продукти, които могат да бъдат внесени и от други места, а не само от САЩ, като селскостопанските стоки например.

Според множество икономисти митата на Тръмп срещу китайския внос вредят на американската икономика, а не се оказва нужния натиск върху Пекин за прекратяване на нелоялните търговски практики.

И президентът Джо Байдън коментира, че не е съгласен с подхода на Тръмп към Китай, но не бърза да прави промени в политиката на своя предшественик.