Заплатите на евродепутатите варират между 400 евро и 3000 евро на месец в зависимост от страната, която представляват.

В момента заплатите на всички депутати в Европейския парламент се отпускат от техните правителства. За някои членове на ЕП заплатите се равняват на тези на депутатите в тяхната собствена страна.

Заплатата на евродепутатите обаче не представлява основния финансов стимул, който Европейския парламент дава на своите членове. Европейската институция отделя значителни разходи за всеки един свой евродепутат.

На първо място ЕП покрива разходите на евродепутатите за пътуване до Брюксел и Страсбург, като е възможно и да се включат и други пътувания по работа, които парламента поема също за своя сметка. Ако евродепутатът пътува със самолет, то ЕП му плаща цената на билет икономична класа, ако е с кола, институцията поема по 71 евроцента на километър за първите 500 kм и 30 цента на км. след това.

Пътните разходи са само една малка част от разходите, които ЕП дава за своите членове. Сериозна сума от бюджета на Европейския парламент отива за дневни за евродепутатите, които покриват разходи за хотел и ресторант, като се изплащат само, ако се потвърди присъствие на работа чрез вписване в регистър. Тези разходи възлизат на 279 евро на ден за един евродепутат.

Също така всеки един член от ЕП получава и пари за общи разходи, като офис материали и др. в размер на 3946 евро на месец, съобщава европейският портал Europa.bg.

Всеки един евродепутат има възможността да си наеме асистент, който да му помага в работата му. За тази цел Европейския парламент отделя максимум 15496 евро на месец за заплати на асистенти, като точната сума зависи от това колко асистенти са наети и на каква заплата.

Настоящата система за заплащане на депутатите се очаква да бъде променена през 2009 г. след изборите, когато ще влезе в сила нов "Статут за членовете на ЕП", според който всички депутатите ще получават еднакви заплати, които ще се изплащат от европарламента.

Около 21 на сто от бюджета на ЕП се отделят за разходи за членовете на ЕП, включващи разноски за пътувания, офиси и лични асистенти. Приблизително 5 000 длъжностни лица от всички държави членки на Съюза, назначени с конкурс, работят за Европейския парламент под ръководството на Генералния секретар. Политическите групи имат собствени сътрудници, а членовете на ЕП разполагат с парламентарни сътрудници.

Разходите за сградите на ЕП възлизат на 9 на сто от бюджета за 2006 г., а по 5 на сто - за информационната дейност и продукти, както и за информационните технологии и телекомуникации, съобщава още европейския портал. За политическите групи се отделят 4 на сто от бюджета. Европейският парламент се отличава от другите международни организации с това, че е поел ангажимент за осигуряване на многоезична работна среда.