Може да изминат още 18 месеца, преди индустрията да се справи с "морето от предизвикателства", причиняващо масовите смущения във веригата за доставки. Това заяви пред Sky News изпълнителният директор на компанията за транспортни услуги Braemar Shipping Services - Джеймс Гунди. Според неговата прогноза контейнерите по целия свят са основна част от проблема и в навечерието на Коледа проблемите ще се влошат.
Както знаем товарните контейнери са в сърцето на световната търговия. Всеки един продукт или компонент като част от глобалната икономика пътува по море, по жп линиите и по магистралите.
Проблемите на британските пристанища не слизат от новините през последните седмици, само че проблемите извън Обединеното кралство са още по-сериозни. Докато митницата за товарни превози Cory Brothers във Феликстоу, Великобритания работи денонощно, за да облекчи задръстванията и да задържи стоките, около 13 на сто от всички контейнери в света в момента се намират извън пристанищта. Повечето от тях са американски и китайски.
"Това, което обикновеният човек не чува е фактът, че има проблеми и с екипажа на много търговски кораби, има случаи на COVID-19, доста докове се поставят под карантина. Ситуацията става все по-сложна и ще се задълбочава", подчертава представителят на транспортната компания.
Друг сериозен проблем е самият недостиг на търговски товарни кораби - основно заради липсата на работна ръка. Това съответно допринася за рекордните цени за доставка - разходи, които ще бъдат прехвърлени по цялата верига за доставки и които само подсилват нарастващата инфлация.
На фона на цялата криза, търсенето на китайски стоки в Европа остава силно. По данни на Митническата агенция износът от Китай за Европейския съюз до момента е нараснал с над 40%.