Всяка година Великобритания трябва да отделя допълнителни 14 милиарда паунда, за да може страната да изпълни своите климатични ангажименти, показват данни от нов доклад на тинк танка Green Alliance.

Инвестициите са необходими за чист транспорт, възстановяване на природата и "нисковъглеродни сгради", пише BBC.

През последните три години вложената сума в по-чиста природа възлиза на 9 млрд. паунда. Според доклада обаче изразходваните суми отиват за проекти, които всъщност увеличават CO2, като пътищата и други инфраструктурни проекти.

Междувременно големите фирми на Острова дават обещание "да започнат нов подход" и "да поставят околната среда на първо място".

Експертният център на Green Alliance обаче настоява, че въпросът с финансирането трябва да бъде решен на високо ниво - в плана за икономическо възстановяване на премиера Борис Джонсън, чиято реч се очаква утре, вторник.

Изчисленията на тинк танка се основават на собствената оценка на правителството за основните проекти. Кабинетът съобщи, че страната ще изпълни въглеродните си цели, но докладът обръща внимание на плановете на министрите да изразходват нови 28 млрд. паунда за пътища, което би увеличило емисиите.

А авторите на доклада поставят под съмнение дали правителството изобщо трябва да харчи пари за проекти, които увеличават емисиите на CO2.

Великобритания да приоритизира "зеленото икономическо възстановяване"

Великобритания да приоритизира "зеленото икономическо възстановяване"

Компании и организации на Острова призовават Борис Джонсън страната да не изпада в по-дълбока климатична криза

Крис Венебълс - ръководител на политиката в Green Alliance - каза, че по време на речта си във вторник Джонсън ще има "възможност, която възниква веднъж на поколение", да създаде основите на по-здрава, устойчива и чиста икономика.

Изчисленията преценяват проектите въз основа на създадените работни места спрямо публичните инвестиции.

Проекти с най-добра стойност

Като най-добри проекти са оценени тези, с които се модернизират сгради и се създават велоалаеи. Те получават оценка 20.

Проекти за електрически фериботи, фабрики за батерии и възстановяване на горите получават оценка 19. Тези за декарбонизираща индустрия и нови електрически автобуси се оценяват на 18, а тези за модернизиране на железниците, инсталиране на зарядни устройства за електрически превозни средства и възстановяване на околната среда - на 17.

Изграждането на изцяло нови пътища е оценено едва на 10.

Андрю Адонис, бивш ръководител на Националната комисия за инфраструктура на Острова коментира, че държавата трябва да се справи с "тесните места" в пътната си инфраструктура, но е жизненоважно и да се насърчава дългосрочното преминаване към нисковъглероден транспорт.

Междувременно говорител на правителството коментира: "Премиерът е категоричен, че Великобритания трябва да има най-амбициозната програма за опазване на околната среда от всяка страна на земята. Действията, които предприемаме, за да постигнем целта си за нулеви емисии, ще помогнат за постигането на по-силна, по-чиста и по-устойчива икономика след тази пандемия - и вече има над 460 000 работни места във Великобритания в нисковъглеродните предприятия и техните вериги за доставки."

Повече от 200 топ фирми във Великобритания искат зелено възстановяване от коронакризата

Повече от 200 топ фирми във Великобритания искат зелено възстановяване от коронакризата

Гигантите въждат нови възможности във възстановяването

В началото на месец юни повече от 200 топ фирми във Великобритания се обединиха и призоваха премиера Джонсън да представи план за възстановяване от кризата покрай Covid-19, който да даде приоритет на околната среда.

Според компаниите усилията за възстановяване на икономиката трябва да подкрепят ангажимента на правителството да се справи с кризата, причинена от климатичните промени. Същите са на мнение, че министрите трябва да използват блокирането на Covid-19 като "трамплин" за задвижване на зелената икономика.

Сред подписалите писмото фирми са Lloyds Bank, Asda, Siemens, Sky, Mitsubishi, Signify и Yorkshire Water.