По принцип жените са по-песимистични от мъжете - това е един от основните и най-характерни модели, открити в изследванията на консуматорското доверие на Reuters и Университета в Мичиган.

Само два пъти за над тридесет години, от януари 1978 г., откогато се проучват различията в доверието по полове, жените са демонстрирали по-висок оптимизъм от мъжете.

През месец май т.г. силният пол отново гледа с по-голяма боязън в бъдещето.

Дългосрочната тенденция за спад в консуматорското доверие през май се задълбочава, като в момента то е на 28 годишно дъно.

Гледната точка на жените през май е станала малко по-светла, докато доверието сред мъжете се влошава за четвърти пореден месец.

Спадът в доверието сред мъжете е най-рязък от лятото на урагана Катрина.

Какво определя тези резултати? Един от факторите е разликата в оценката на личната финансова ситуация. Изследваните жени са посочвали, че собствените им финанси слабо са се подобрили от месец април - макар оценките да остават на 27 годишно дъно.

За мъжете обаче май е седми пореден месец със спад в консуматорското доверие. Всъщност сега мъжете оценяват финансите си най-негативно откакто изследването започна да регистрира разлика в нагласите между половете.