440 960 лв. е санкцията, която Върховният административен съд наложи на компания „Рекит Бенкизер България".

Глобата е заради промоционална игра, разпространявана в периода 15 юни - 31 август 2009 г. по телевизията и Интернет. Рекламата  е гласяла: "VEET дава шанс да се спечелят 3 автомобила Opel Corsa". Участието в играта предполага попълване на верни отговори и бар код на продукта в талон, предоставен от промоционален екип, посочват от КЗК.

Комисията е установила, че цялостната рекламна кампания налага непазарен стимул, определящ избора на потребителите към дадена покупка не според качеството на съответния продукт, а в зависимост от възможността за спечелване на награда - в случая 3 автомобила.

В решението на върховните съдии се посочва, че дружеството е нарушило забраната за извършване на продажба, заедно с която се предлага или обещава нещо под формата на предметни награди, при което стойността на тези награди значително надвишава цената на продаваната стока.

Подобно поведение винаги е в противоречие с добросъвестната търговска практика и има антиконкурентно действие, посочват от КЗК.