Кой е идеалният автомобил? Отговор на този въпрос потърси и намери един германски сайт за коли втора ръка. След като анализирал 35 милиона търсения, сайтът "създал" перфектния автомобил. Той е черен и се казва VW Astra.
"Фолксваген Астра" би бил идеалното превозно средство за бягство след банков обир. На никого този необикновен автомобил не би направил особено впечатление. Звучи може би абсурдно, но VW Astra е комбинация от първия и втория по популярност модел в Германия, съгласно статистиките. Такъв един модел действително съществува и той е плод на заваръчните усилия на една фирма за туининговане в Елербек край Хамбург - монтьорите просто свързали предницата на Опел Астра със задната част на Фолксваген Бора.
Кои са най-търсените характеристики?
Интернет-порталът за автомобили втора ръка mobile.de е анализирал 35 милиона търсения на юзери и е съставил средно-статистически идеалния търсен от германските потребители автомобилен модел въз основа на най-търсените качества. Т.е. става дума за статистика на четири колела и същевременно за кошмара на всеки индивидуалист - претворено в ламарина олицетворение на масовия вкус. Макар и търсената средностатистическа характеристика все пак да придава на Фолксваген-Астрата на свой ред някакъв вид индивидуалност...
Не само марката и моделът отговарят на търсените от масите характеристики - отчетени са също така и подробностите: цвят, нъвартян километраж, мощност на двигателя, гуми. Използвани са данни за периода от януари до септември миналата година. И така километражът на въобръжаемата VW Astra е на средностатистическите 138 662 километра, двигателят е с мощност от 114 к.с., а колата е оборудвана с три зимни и една лятна гума.
Също така средностатистически желания са плъзгащият покрив "шибедах", спортно окачване и допълнително отопление. Имагинерното средностатистическо возило е лакирано в цветовете черен и сребрист металик. Тези два цвята преобладават на пазара за коли втора употреба. В последно време по германските пътища не могат да се видят много автомобили в ярки разцветки - германците предпочитат достойния и ненабиващ се на очи лак. Би могло да саже - скучните цветове.
VW Astra - наследникът на BMW Golf
При това цветът на автомобила не е само лична прищявка, а като че ли отразява и икономическата ситуация в страната. През кризисната 2009 г. най-популярният цвят е черният - 52 на сто от търсените стари коли са черни. Докато за 2007 г. на второ място по търсене е синият цвят, то за 2009 г. той е изпреварен от сребристия. На трето място е сивият автолак. Отново повече се търсят белоцветните автомобили, но засега едва всеки десети желае цвета на невинността.
Фолксвагенът Астра е вече вторият масов уникат, съставен по данни от портала mobile.de. През 2008 г. е създаден първият средностатистически автомобил втора ръка - син BMW Golf. Изненадваща тенденция напоследък е, че се е увеличило търсенето на пикапи и джипове, и то почти двойно. Природозащитниците са надяват търсенето на малолитражни автомобили също да се увеличи, така че следващата средностатистическа търсена кола в Германия да може да се нарича Smart-Cayenne или Landrover-Polo.