Престъпна безотговорност години назад във времето. Така служебният министърът на транспорта Христо Алексиев коментира на място действията по спасителната акцията за претоварване на заседналия до Камен бряг турски кораб Vera SU до момента, цитиран от БНТ.
Алексиев е говорил лично с най-добрата фирма в света "Салвиш" за спасяване на кораби, която е спасявала "Курск". В момента се подготвя план за спасяване на кораба, тоест наложи се с лични контакти да реагираме, допълни министърът.
Той обясни, че в закона е ясно записано, че държавата трябва да има отговорност и ресурсна обезпеченост при такива случаи. Отново сме в ситуация за определени дни ние да правим нещо, което с години не е свършено, категоричен е министърът.
Очаква се на място да пристигне директорът на "Морска администрация" Живко Петров.
"Учудващо за мен, "Морска администрация" е дала прекалено много време на корабособственика да реагира, затова с моя мобилизирахме всички налични ресурси не само в държавата, но и в частните компании. Никой нищо не е свършил години назад и сега ние като екшън герои трябва да решаваме тази ситуация и ще я решим", заяви министърът.
"Ще проверя кой е спал по веригата и не си е свършил работата и ще бъда абсолютно безкомпромисен. Лично аз поемам случая", поясни Алексиев като заяви, че ще има и уволнения. Забелязваме нерегламентирани контакти и действия от страна на администрацията и затова ще потърсим отговорност, категоричен бе той.
Той обясни, че е разговарял и с щаба на Военноморските ни сили. Те разполагат с 4-тонни котви, които могат да укрепят кораба за да не разбие от силните вълни. Алексиев се опасява и за екипажа и предстои разговор дали е безопасно те да останат на кораба.
Припомняме, по-рано през деня бе преустановено претоварването от турския кораб на наша баржа, тъй като се видя, че има разлив на азотни торове в морето. Към обяд два катера от Варненското пристанище опитаха да издърпат кораба на заден ход. Беше изтеглен и специалният кран, който прехвърли азотните торове от кораба на специална баржа.
Повреда в една от машините спря операцията по прехвърляне на торовете след като се появи видео в социалните мрежи, което показва как греблото, което пренася азотната тор, буквално я изсипва в морето. На специалната баржа бяха натоварени около 200 тона азотни торове. Баржата се отправи към пристанище Варна в изключително лоши метеорологични условия. Азотните торове ще бъдат задържани, докато турският корабособственик не плати сумата, която държавата е похарчила, за да спаси кораба му.
От турския кораб Vera SU са извадени също около 8000 литра гориво и отпадни води.
Въпреки че властите отричаха няколко дни, вчера от Басейнова дирекция признаха, че все пак има теч от кораба. Проби, взети в петък, но с излязъл вчера резултат показаха, че във морето има завишено съдържание на нитритен азот. Вчера бяха взети и нови проби.
Миналата седмица от ИА "Морска администрация" именно Живко Петров съобщи, че властите са отхвърлили плана на собственика и застрахователя за освобождаване на кораба и се обмислят други варианти.
Към момента времето е благоприятно, за следобед прогнозите са за усилване на вятъра до 20 метра в секунда и то от посока изток, което създава възможност корабът да бъде разбит в скалите.
Още през уикенда екозащитници алармираха, че всяко едно забавяне може да е фатално, тъй като се очаква влошаване на времето, а това би поставило под риск вятърът да разбие кораба в скалите и целият товар от азотни торове да се излее в морето.
Товарният кораб, който е собственост на турска фирма, но плава под панамски флаг, заседна в скалите край Камен бряг, в близост до местността Яйлата на 20 септември.
oktavian
на 29.09.2021 в 10:05:54 #5БГ няма, ама румънците, украинците, руснаците и турците имат.Но трябва някой от най-високо място да се обърне за помощ към тях.Но този някой в Европа не го бръснат за слива!Това е факт!
oktavian
на 28.09.2021 в 19:53:35 #4Да не се бяга по тъча! ГЕРБ не са управляващи.Управляващ е Радев и носи еднолична отговорност защото еднолично е назначил служебното правителство да управлява България!Точка! Управляващите министри да си свършат работата като управляващи, а не да се крият като мишки с оправдания за сметка на предишните!Ако не са в състояние да се справят с управлението, а могат само да хленчат, то нека да се махат от управлението незабавно! Защото именно днешните управляващите носят отговорност за страната, а не бившите! Управлението да не се бърка с уволняването на хора от администрацията!Служебното правителство да не се излага и да твърди, че е по-слабо от някаква си местна администрация!Това само подчертава безсилието му.
valentin-tzonev-1
на 28.09.2021 в 18:35:54 #3Дуржавата била съсипана от служебното правотелство. И как това стана за 4-5 месеца? Тия от Морска Администрация нали не са сменени. Не на нас тия!
Legalen
на 28.09.2021 в 18:17:59 #2Сложна ситуация! А някой случайно да знае какво е «нитритен азот»? Известно е че нитрити и нитрати са окиси на азота а от тука можем да кажем че в случая се говори за «азотен азот». Ясно, изчерпателна информация! Свиква се!
oktavian
на 28.09.2021 в 17:30:12 #1Държавата няма автопилот! Който е поел отговорност да е министър би трябвало да знае и да е готов винаги да решава нестандартни ситуации.При тях си личи кой е фигурант поставен само с цел да изчегъртва и кой е професионално отговорен! До кога ще се оправдавате с миналото правителство бе, кретени!За четири месеца сринахте държавата!Загубили сте всякаква пространствена ориентация!