Всички проекти, които се финансират по европейската програма ИСПА в сектор Транспорт ще бъдат завършени до края на годината. Това стана ясно от отчета на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, който беше представен по време на Комитета за наблюдение на програмата, съобщиха от прес службата на ведомството.

През изминалата година бяха положени сериозни усилия за осигуряване на необходимия финансов ресурс за завършване на двата най-големи инфраструктурни проекта - моста над река Дунав при Видин-Калафат и железопътната линия Пловдив-Свиленград. Проектът за изграждане на автомагистрала Люлин приключи успешно и беше пуснат в експлоатация на 15 май 2011 г.

По проекта за изграждане на Дунав мост 2 са изпълнени 72% от строително-монтажните работи. Разплатените средства са в размер на 90,8 млн. евро (86% от договорната сума). По втория договор - за изграждане на прилежащата инфраструктура, са изпълнени 87% от строителните дейности, а разплатените средства са в размер на 48 млн. евро (77% от договорната сума). Очаква се проектът да приключи до края на месец ноември 2012 г.

Значителен е напредъкът и по жп проекта Пловдив-Свиленград. В края на месец декември на миналата година беше подписан Акт № 15 за двата лота (Крумово-Първомай и Първомай-Димитровград). Към момента физическото им изпълнение е завършено изцяло. Разплатените средства по Лот 1 са в размер на 93,6 млн. евро, което представлява 94% финансово изпълнение на договора, а по Лот 2 - 61,8 млн. евро, или 91% финансово изпълнение. Останалата част от трасето по направлението Пловдив - Свиленград ще бъде финансирано по Оперативна програма „Транспорт", като вече има подписани договори за изпълнение.

Като значителен успех в сектор Транспорт бе отчетено и завършването и пускането в експлоатация на Автомагистрала „Люлин". Равносметката на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията от проектите, финансирани по ИСПА към края на 2011 г. показва, че са изградени 20 км магистрала, 18 пътни мостове, 3 тунела, 3 пътни възела, 5 подлеза, 11 подпорни стени, 15 укрепителни стени, 32 водостока, 47 км единична железопътна линия, 20 км двойна железопътна линия, 85 км контактна мрежа, 2 тягови подстанции, 13 железопътни подлеза и 13 железопътни надлеза.