Разговорът е за клубните автобуси на отборите от Бундеслигата. Отвън те се различават от автобусите на запалянковците със своята кичозност и прекален лукс, пише AutoBild.bg.

Само по замъглените отвън стъкла и шарената боя, съответстваща на клубните цветове, човек може да познае, че най-добрите играчи в Германия са на път. Ясно е, че звезди като Марко Ройс, Мануел Нойер, Кевин де Бройне няма да шофират до стадиона в обществения трафик.

Цял метър за краката

Луксозните машини на футболистите имат между 30 и 36 места, вместо 56 и развиват до 500 конски сили. Това означава, че футболистите имат почти един метър разстояние до предната седалка.

В нормален автобус пътниците се задоволяват с 60 сантиметра разстояние, а в по-удобните - с до 80 - 90. За да могат звездите след мач да изпънат уморените си крайници, пред всяко място има столче, което може да се използва и като маса.

Така наречените Skat-маси се прибират електрически и могат да бъдат използвани за масажи. Могат да се използват и за игри.

Легендарна е битката на карти между играчите на Байерн Мюнхен: Филип Лаам и Томас Мюлер. За тях обаче ще бъде много по-трудно да я водят по време на пътуване, тъй като масажистът Фреди Биндер и Себастиян Швайнщайгер вече не са в тима.

Как изглежда автобусът отвътре знаят малцина. Играчите с неохота позволят да се надникне в тяхното лично местенце.

„В клубния автобус има всичко, което ти е на сърцето" - казва Холгер Мачник, който е шофьор на играчите на Шалке.

С хладилник и печка

Свързаните със социалните медии футболисти се нуждаят от WLAN, а за телевизия има сателитен приемник или дигитална антена, за да следят футболистите изявите на своите колеги по платените канали.

За да бъде възпроизвеждан оптимално добре звукът на екшън-филмите от Холивуд, в някои автобуси е инсталирана Hightech Surround аудиосистема, както и, разбира се, подходящи монитори.

Освен многобройните малки единични екранчета професионалистите искат и 55-инчови монитори. Те, обаче, са по-скоро за използване извън автобуса - проблемът не е в закрепването, а в нестабилния ток на бордовата мрежа, температурните колебания и облъчването.

Генератор в багажното се грижи за поддържането на захранването и при по-големи натоварвания. Мултимедията е без съмнение важна тема за футболистите. Мястото на треньора е пригодено за работа с лаптоп, на който да се правят игрови анализи. Разбира се, и за потенциалното избиране на стартовия състав за следващия мач.

В кухнята има всичко, от което майстор-готвач се нуждае: 85-литровият хладилник държи продуктите студени, мивката от естествена стомана и печката, която работи с вдухване на горещ въздух, ще задоволят претенциите и на най-капризините. В багажното отделение, за улеснение, има платформа с електрическо задвижване. За да отпочинат максимално мускулите на футболистите, в някои автобуси има ледогенератори.

Пералня Whirlpool също е налична, но тя може да бъде използвана само когато автомобилът е в покой.

Дортмунд размахва фанфарите

Шалке 04 се идентифицира визуално и с региона. Задницата на автобуса е боядисана в цветовете на отбора. А изображението на автобуса представя момче със своя баща, излизащи от тунел, водещ към стадиона, който им разкрива и великолепна гледка към планината. Това, обаче не е най-необикновеното: на първите стъпала на автобуса на Хамбургер ШФ ще открие тревичка от първия мач в Бундеслигата, състоял се през август 1963 срещу Пройсен Мюнстер. Безгранично богатство от варианти.

Шофьорът също има свръх-модерно работно място с удобна седалка и няколко помощни системи. За да няма инциденти, в автобусите са монтирани камери, които осигуряват цялостен обзор. Когато жълто-черният автобус на Борусия Дортмунд си проправя път през тълпата, шофьорът включва химна на отбора и така тълпата доволно се разпръсква. Но какво би се случило, ако се получи на стадиона в Гелзенкирхен, никой не знае.