Промяната в пътните такси, предвиждаща автомобилите да плащат според нивата на отделяните вредни емисии не е подходящата.

Обмисляната от Европейската комисия промяна в пътните такси ще промени системата за таксуване на товарните превозвачи, които плащат само тол такси и на преминат километър. Красимир Лалов, член на Националното сдружение на българските превозвачи, посочи пред БНР, че подобна промяна може да предизвика негативен ефект за българските превозвачи, особено ако се въведат минимални европейски цени.

Според него, ако се наложи да се заплаща по 10 евроцента на изминат километър, това ще означава, че от София до Бургас хората ще трябва да платят по 40 евро е едната посока. Това правят 160 лв. за отиване и връщане до Черноморието, добави той.

Положението на превозвачите следвало да бъде "много по-трагично", защото в България се говорело за 20-25 евроцента, включително за пътищата първи клас.

Тепърва превозвачите ще разговарят с Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и други институции.

Според Емил Панчев, председател на Съюза на българските автомобилисти, мярката на ЕК цели да се намалят вредните емисии и да има справедливост, съответно да се заплаща според изминатото разстояние. Мярката ще стимулира и закупуването на нови автомобили, защото за тях ще е по-евтино, допълни Панчев.

Панчев сподели, че не е оптимист, че предложението ще бъде въведено, защото държавите членки на ЕС вече са въвели различни системи за събиране на пътни такси.

Той припомни и че СБА вече е предлагала въвеждане на различни талони за автомобилите, в зависимост от нивата на вредните емисии. По този начин по-замърсяващите да плащат повече.