Фондовият пазар и петролът направиха добро завръщане през 2019 година, след като в края на миналата претърпяха сериозен срив. От друга страна кобалтът и литият, ключовите метали в производството на батерии за електромобили и смартфони, изостават в представянето си сред рисковите активи, пише The Wall Street Journal.
Кобалтът поевтиня повече от 30% през 2019 година до най-ниското си равнище от две години насам, показват данните на платформата Fastmarkets. Междувременно цената на лития падна за десети пореден месец през януари, сочат изчисленията на Benckmark Mineral Intelligence.
Представянето на двата метала е доста по-различно от това през 2017 година, когато инвеститорите изпратиха стойностите им силно нагоре на фона на опасенията, че скочилото търсене ще доведе до ограничени доставки.
Основната причина за това е реакцията на компаниите от минната индустрия, които побързаха да отговорят на интереса. Това от своя страна доведе до увеличение на добива и спад на цените през 2018 година.
Забавянето на растежа в Китай и несигурността около политиката на Пекин за субсидиране на производството на електромобили допълнително охлади интереса към металите, тъй като страната е доминиращият играч в доставките на батерии.
Цените на металите, свързани с производството на батерии, паднаха значително въпреки 64-процентния ръст на продажбите на електромобили през 2018 година, сочат данните на EV-Volumes.
"Инвеститорите искат сигурност", посочва Крис Бери, който е основател на базираната в Ню Йорк House Mountain Partners, занимаваща се с консултации и инвестиции в търговията с метали за производството на батерии.
ICO
на 19.02.2019 в 04:51:50 #1Журналистите пак не са във час с реалното положение на пазара! Цените на лития и кобалта падат не защото има проблем с все по-разширяващият се пазар на електромобили, а защото навлизат нов вид акумулатори. Усъвършенстването на сухите акумулатори базирани на алуминия предлагат по-висока плътност на енергията срещу по-ниско тегло от литиевите акумулатори. Освен това алуминиевите акумулатори имат много по-ниска производствена цена. Така индустрията плавно започва да преминава на новия тип акумулатори. А да забравих да спомена Илон Мъск, който загроби парите на инвеститорите в гигафабрика за литиеви батерии в момент, в който беше ясно че те са отмираща технология, както и компанията му.