За първи път в историята и петте най-популярни смартфон марки на китайския пазар са местни, става ясно от данните на Canalys за второто тримесечие. Apple изпада от челото на фона на общ ръст на доставките от 10% на годишна база - до 70 млн. устройства.
Как изглежда Топ 5 момента?
- На първо място е vivo с 13,1 млн. доставени смартфона, 15% ръст и 19% пазарен дял - резултат от силна активност както при продажбите онлайн, така и офлайн;
- Втора е друга от марките в групата на BBK - OPPO, с 11,3 млн. доставени устройства, като голям фактор за нейното представяне е дебютът на Reno 13 серията;
- Honor продължават със силното си представяне на "домашния" си пазар и са трети с 10,7 млн. доставени смартфона и 4% ръст;
- Huawei губят темпо (и две позиции в класацията), но все пак остават съвсем близо до челната тройка с 10,6 млн. доставени смартфона;
- Xiaomi се връщат в челната петица след 17% ръст и 10 млн. доставени "умни" телефона - голямата публичност около първия автомобил на компанията (модела SU7) допринесе за добрите продажби на серията флагмани Xiaomi 14 и по-достъпния Redmi K70.
И vivo, и OPPO се предлагат и у нас, но не са сред най-популярните брандове - за разлика например от OnePlus, който е от същата група.
Apple остават шести с 14% пазарен дял, като според анализаторите причина за това е и стратегията на компанията за стабилизиране на цените и защита на маржовете на местните партньори.
"Стратегията на китайските производители за продукти от висок клас и съвместната им работа с местните търговци вече започва да се отплаща. Най-новият модел Magic V3, който използва генеративен изкуствен интелект, значително надгражда потребителското изживяване при сгъваемите устройства", коментира Лукас Жонг от Canalys.
На този фон е от огромно значение дали (и как) Apple ще успеят да локализират своите AI функционалности през следващите 12 месеца.
Какви ще са ключовите тенденции на втората половина от годината според Canalys?
- Huawei трябва да пуснат на пазара новата операционна система HarmonyOS Next, която окончателно премахва съвместимостта с Android приложения - амбицията е тя да стане третата голяма екосистема след Android и iOS;
- Китайските компании ще продължат да инвестират в AI инфраструктура с особен акцент върху прилагането ѝ при смартфоните от най-висок клас;
- Постигнатото на местният пазар вероятно ще подпомогне и усилията в чужбина, като очакването на експертите е за големи успехи на китайските производители на световния пазар през следващите месеци.