За първи път в историята и петте най-популярни смартфон марки на китайския пазар са местни, става ясно от данните на Canalys за второто тримесечие. Apple изпада от челото на фона на общ ръст на доставките от 10% на годишна база - до 70 млн. устройства.

Как изглежда Топ 5 момента?

  • На първо място е vivo с 13,1 млн. доставени смартфона, 15% ръст и 19% пазарен дял - резултат от силна активност както при продажбите онлайн, така и офлайн;
  • Втора е друга от марките в групата на BBK - OPPO, с 11,3 млн. доставени устройства, като голям фактор за нейното представяне е дебютът на Reno 13 серията;
  • Honor продължават със силното си представяне на "домашния" си пазар и са трети с 10,7 млн. доставени смартфона и 4% ръст;
  • Huawei губят темпо (и две позиции в класацията), но все пак остават съвсем близо до челната тройка с 10,6 млн. доставени смартфона;
  • Xiaomi се връщат в челната петица след 17% ръст и 10 млн. доставени "умни" телефона - голямата публичност около първия автомобил на компанията (модела SU7) допринесе за добрите продажби на серията флагмани Xiaomi 14 и по-достъпния Redmi K70.

И vivo, и OPPO се предлагат и у нас, но не са сред най-популярните брандове - за разлика например от OnePlus, който е от същата група.

Apple готви сгъваем iPhone с изненадващ дизайн

Apple готви сгъваем iPhone с изненадващ дизайн

Това ще е един наистина компактен смартфон

Apple остават шести с 14% пазарен дял, като според анализаторите причина за това е и стратегията на компанията за стабилизиране на цените и защита на маржовете на местните партньори.

"Стратегията на китайските производители за продукти от висок клас и съвместната им работа с местните търговци вече започва да се отплаща. Най-новият модел Magic V3, който използва генеративен изкуствен интелект, значително надгражда потребителското изживяване при сгъваемите устройства", коментира Лукас Жонг от Canalys.

AI качи Apple на исторически връх

AI качи Apple на исторически връх

Според Morgan Stanley тази акция е "топ избор"

На този фон е от огромно значение дали (и как) Apple ще успеят да локализират своите AI функционалности през следващите 12 месеца.

Какви ще са ключовите тенденции на втората половина от годината според Canalys?

  • Huawei трябва да пуснат на пазара новата операционна система HarmonyOS Next, която окончателно премахва съвместимостта с Android приложения - амбицията е тя да стане третата голяма екосистема след Android и iOS;
  • Китайските компании ще продължат да инвестират в AI инфраструктура с особен акцент върху прилагането ѝ при смартфоните от най-висок клас;
  • Постигнатото на местният пазар вероятно ще подпомогне и усилията в чужбина, като очакването на експертите е за големи успехи на китайските производители на световния пазар през следващите месеци.