За първи път в 18-годишната си историята Facebook отчита загуба на дневни потребители, която макар и минимална доведе до спад от 20% в стойността на акциите на компанията-майка Meta.
В последното тримесечие на 2021 г. ежедневните потребители на социалната мрежа са спаднали от 1.93 млрд. на 1.929 млрд., но все пак са нараснали с около 5% спрямо същия период от предходната година.
Компанията също така не е успяла да спази прогнозата на инвеститорите за 2.95 млрд. месечни потребители и регистрира бройка от 2.91 млрд.
Източник: iStock
При публикуването на доклада за тримесечието Meta загуби около 200 млрд. долара от стойността си, въпреки че е успяла да увеличи нетната си печалба спрямо 2020 г. с около 10 млрд. долара и вече възлиза на 39.37 млрд долара. .
Причините за отлива в бизнеса на Facebook са разностранни, като за основни такива се спрягат множеството скандали около компанията, разпространението на фалшиви новини и ограничената способност на компанията да таргетира реклами към потребители на iPhone.
Припомняме, че Apple и Facebook влязоха в горещи дебати, след като Apple позволи на потребителите си да ограничават как и кои приложения следят поведението им в мрежата.
Източник: iStock
Загубите за Facebook от нововъведението на Apple се равняват на около 10 млрд. долара.
Важното за Meta в случая е, че все пак е успяла да увеличи колективния брой месечни потребители, които ползват някое от приложенията й, най-големи сред които са Instagram, Facebook, Messenger и WhatsApp.
abdul-habib-furlani
на 03.02.2022 в 18:09:22 #1Нищо, да продължават да цензурират истината с измислени fact checker-и...