Може да звучи прекалено добре, за да е истина: компанията Fisker работи върху батерия за електрически автомобили, която може да се зарежда на 100% само за една минута.
От команията твърдят, че са постигнали пробив в твърдотелните батерии. Технологията им би могла да направи възможно електромобилите да се движат 800 км с еднократно зареждане.
Дизайнерът Хенрик Фискер поднови дейността на фирмата си за електромобили миналата година и оттогава дразни апетита на заинтересованите с концепцията "EMotion 2019. Фирмата дори започна да приема предварителни заявки през лятото. Сега компанията е подала патент за новаторската твърдотелна батерия, зареждаща се за 1 минута.

Източник: Auto Motor und Sport
Патентът включва тези относно производствени процеси и нови материали, според Green Car Congress. Изданието пише, че "твърдотелните батерии на Fisker ще имат триизмерни електроди с 2,5 пъти по-голяма енергийна плътност от литиево-йонните батерии". Презареждането на такава батерия ще отнема по-малко време от напълването на резервоар с газ или бензин.
Твърдението предизвика и вълнение, и скептицизъм сред анализаторите на пазара. Според Electrek, твърдението може и да е вярно, тъй като е рожба на усилията на Фабио Албано - съосновател на Sakti3 и вицепрезидент по акумулаторните системи във Fisker, пише GreenTech.bg.
Първите коли EMotion ще използват литиево-йонни батерии, подобни на тези в други електромобили. Fisker ще се стреми да ги замени с твърдотелни до края на 2023 година.
georgi-dimitrov-dxjK2JnS
на 07.01.2018 в 20:24:29 #14До Начев и Георгиев, не знам как си го представяте, но перпртуум мобиле, както колегта по-долу е писал няма. Просто генератора също се нуждае от енергия за да произведе ток. Един вид ще бъде като спирачка. Така че втората батерия ще се изстощи много по бързо. Ефект няма да има. Ако сте карали колело с динамо и го включите ще трябва да въртите по усърдно *** и то за една лапичка 3 вата.
Equinox
на 23.11.2017 в 21:32:13 #13Джентълмени, физическите закони за съхранение на енергията при преобразуване от един вид в друг не допускат появата на устройства от тип "перпетуум мобиле". Такова нещо никога не е създавано и не може да се създаде. Да се поставят генератори на колелата в най-добрия случай ще доведе до частично дозареждане на акумулаторната батерия, но това значи добавяне на скъпи допълнителни компоненти към колата (не само генератори), тоест ... не си струва. Правени са опити в тази насока и са прекратени поради неефективност. Много по-разумно е да се хвърлят усилия за разработване на бързо зареждаеми и висококапацитивни акумулаторни батерии - пътят, по който вече вървят няколко фирми.
mariyan-georgiev
на 23.11.2017 в 19:28:45 #12Всъщност Начев е прав! Слагат се две батерии !Едната докато движи колата, ако се поставят 4 генератора на 4те колела ,ще има достатъчно ток да се зареди другата батерия!И после обратно!Перпетум мобиле бих казал!
Equinox
на 21.11.2017 в 12:51:15 #11@#10 ОК, г-н Русчуклиев, отлична информация. Ториевият акумулатор е очевидно най-перспективното енергийно устройство, но както казва самият автор, едва ли въгледобивната, петролна и газова промишлености и правителствата, които вземат данъци от тях (850 милиона долара на ден само в САЩ!), ще допуснат някой да ги измести.
ruschuk-ruschukliev
на 21.11.2017 в 01:03:41 #10Г-н Илиев, ето Ви малко информация за батериите, за които говоря. http://rexresearch.com/articles2/thorium.htm С уважение
niko-6
на 20.11.2017 в 15:01:05 #9Деяне говоря за два блока батерии. Докато единия блок задвижва колата другия в в режим на зареждане от въртенето на колелата. Не само от надолнището да се зареждат. Защо не се работи в тая насока.
pavel-iliev
на 20.11.2017 в 14:56:40 #8При използването на ториев енергетичен елемент не става въпрос за батерии, а за реактор. Торият отделя енергия при бомбардиране с неутрони, процесът е познат отдавна
ruschuk-ruschukliev
на 20.11.2017 в 10:18:51 #7Πpoбив: Бaтepия зa eлeĸтpoмoбил c пpoбeг 800 ĸм и зapeждaнe зa 1 минyтa???? Първо, това не е никакъв пробив, защото начина на решаване на проблема с пробега и времетраенето на зареждане на батерията е напълно грешен и трудно (и скъпо) осъществим. Освен ако не става въпрос за батерии на основата на елемента ториум. Но не мисля, че именно това имат впредвид, защото се прави акцент на бързото зареждане, вместо на енергетическите възможности на ториум батериите. През 2014 г. за пръв път Кадилак представи своята електрическа консепт кола с напълно иновационна ториум батерия, която с 8 грамово съдържание на ториум, позволява (въпреки че консепт кара е олекотен и има място само за шофьора) батерията да генерира енергия достатъчна колата да се движи с постоянна скорост от 200 км/ч в течение на 100 години. Елон Мъск усилено работи по това направление, което ще позволи Тесла да си "изправи недъзите" с литиум-йоновите батерии. Естествено, че ще се пречи на процеса от страна на световните надправителственни корпорации! Естествено, че ще се опитват да дискредитират този начин на развитие не само на автомобилостроенето, но и на корабостроенето, дори на самолетостроенето. Но аз съм оптимист и вярвам, че здравият разум ще надделее!
svilen-darganov
на 20.11.2017 в 09:09:06 #6Суперчарджера на тесла е около 100кв теоретично 100квч тесла се зарежда от него за 1 час, за да стане това за 1мин станцията трябва да бъде 60 пъти по мощна или 6MW
dian-dinev
на 20.11.2017 в 08:45:25 #5Браво Начев, ти току що измисли перпетомобиле. Патентовай го и ще си купя едно. Принципно не е невъзможно, но трябва да се спускаш. За съжаление обаче след всяко спускане идва изкачване и обратно!
ivo-ivo-1cduEUMl
на 20.11.2017 в 01:26:29 #4алоооо НАЧЕВ ти физика учил ли си
niko-6
на 20.11.2017 в 01:02:33 #3А могат да направят така че батерията да се самозарежда докато колата се движи, просто не виждам какъв е проблема да сложат две батерии с по 200 мили пробег едната и като се изхаби първата минава автоматично на втората батерия докато първата е в режим на зареждане от колелата. 200 м. по магистрала се минават за 3,5 часа. Това време трябва да е достатъчно да се зареди първата батерия. Или поне на половината капацитет. Не знам.
jasentcho
на 19.11.2017 в 19:55:36 #2Никой да не бърза да се радва. Първо, електрохимично преобразуване за толкова кратко време и такава мощност засега не са известни. Нямам лично против някой наистина да го е изобретил. Нека да е така, искрено ще се радвам. Второ - системата ще трябва ефективно и бързо да се охлади, което ще смъкне общото КПД. И трето - най-важно : засега няма налична такава мощна зарядна установка/станция не само в България, но и по света. Ако все пак всичко дотук е вярно, зареждането трябва да е непосредствено до квартален трафопост и много дебели кабели, прилични на пожарникарски маркуч да се включат в колата. Контактите на съоръжението да са златни или на основата на паладий, платина, сребро, за да издържат бързите включвания и изключвания на много на брой електромобили. Принципно всичко това може да бъде направено, но 2023 година това чудо вече да работи, наистина ме съмнява.
Equinox
на 19.11.2017 в 17:37:32 #1Преди 4-5 години същата новина бе обявена като сензация - US фирма е разработила акумулатор за електромобил с време за презареждане около минута и капацитет за 300 мили. След седмица новината заглъхна за години и ето,че пак се появява. Възможно е да е същото изобретение. Тогава дори беше предположено, че няма да има нужда електромобилите да спират, за да се скачват с ел. контакт, а ще минават бавно покрай тоководещи шини по пътя и от началото до края им (примерно 60 метра) ще са успели да се презаредят. Ще поживеем, ще видим.