Interactive Advertising Bureau (IAB), която е една от най-големите интернет асоциации в областта на интернет рекламата, планира да открие свой офис у нас, тъй като потенциалът за развитие на българския интернет пазар е много голям. Това заяви на откриването на изложението Web It Алан Йоро президентът на IAB - асоциацията, която обединява 19 развити и развиващи се пазари.

Пред money.bg Алан Йоро (на снимката) заяви, че се надява българското представителството на асоциацията да отвори врати още през следващата година.

Припомняме, че в IAB е неправителствена организация, чийто членове  са големи до малки медиини групи, компании специализирани в продажбата на реклама, социални мрежи, доставчици на услуги с добавена стойност и други. В САЩ членовете на IAB продават около 85% от рекламата в интернет. Преди няколко седмици от асоциацията съобщиха, че Англия е първата страна  в Европа, която е генерирала приходи от онлайн реклама отколкото, които надвишават тези от телевизионната.

Йоро допълни, че доскоро в Европа са разходвани между 5 и 7 млрд .евро на година за рекламав мрежата, но за миналата година членовете на IAB отчитат оборот от 13 млрд. долара. Ако този темп на развитие се запази, скоро може Стария континент да настигне бизнеса в САЩ.

Относно предстоящото откриване на български клон, президентът на IAB заяви, че това почти изцяло ще бъде поверено на български мениджър, който ще може да заимства ноу-хау от страните в които вече има развита дейност на организацията.

Йоро посочи предимствата на IAB, сред които са възможността да предлага обучение, информация и подпомагане на своите членове, както и възможността да се балансират интересите на всяка една от страните в пазарния процес.

Това, което мога да заявя, е че пазар с потенциал като вашия, който за миналата година отчита 15 млн. евро приходи от онлайн реклама, може да нарасне в идните години до стойности от 50 млн. евро, или над три пъти повече, и организации като IAB могат значително да подпомогнат този процес. Йоро уточни, че продължава да получавам много писма от България, които са от собственици на различни медии, издатели, рекламни агенции с запитвания за бъдеща дейност на IAB в страната ни.

Според маркетинговия специалист сега е подходящия момент за откриване на български клон, за разлика от страни, в които е бил отворен офис, но пазарът не е реагирал и от IAB са били принудени да забавят темпото. Това се отнася за страни като Румъния и Хърватска.

За да стартираме дейност тук обаче е необходимо поне 30-40 компании в сектора на интернет рекламата да заявят това, за да имаме необходимата „тежест". Локалните завена на IAB обикновено се издържат от членски внос, който позволява да бъде нает изпълнителен директор, а при нужда и допълнителен персонал.

Йоро посочи, че все още в България липсва добра и цялостна статистика за отичтан на интернет трафика, както и достатъчно на брой и дълбочина изследвалия за онлайн аудиторията.

На въпрос за прогнозите му за българския пазар на интернет реклама Йоро заяви, че предвижда скок от около 15% за тази година, за разлика от развитите пазари където ръстът ще най-вероятно е около нулата.