Европейският съюз призова стрийминг услуги като Netflix и YouTube да наложат ограничения, за да предпазят интернет мрежите на Стария континент от срив. Заради епидемията от Covid-19 десетки милиони европейци работят от вкъщи. И досега телеком компаниите бяха сигурни, че инфраструктрата може да издържи рязка промяна в поведението на потребителите. Но в сряда ресорният еврокомисар Тиери Бретон заяви, че стрийминг платформите и телеком компаниите "имат обща отговорност, за да осигурят функциониране на интернет връзката" по време на кризата.

Сред предложените от политика мерки са намаляване на качеството на видеострийминга.

Притесненията са, че инфраструктурата може и да не издържи дните, в които възрастните са заети по цял ден с видеоконферентни връзки, а децата се обучават през интернет или играят игри и гледат филми. Дори големи технологични групи признаха, че трудно се справят с трафика. В сряда главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг заяви пред репортери, че компанията отчита скок в използването на някои услуги, включително удвояване на аудиоразговорите през WhatsApp и Messenger.

Трафикът постоянно надхвърля пика на Нова година, посочи той.

Правилата на Европейския съюз за неутралитет забраняват намаляването на скоростта към отделни страници и услуги, но сега бизнесът смята, че има място за сътрудничество. Например, телекомите обсъждат с производителите на интернет игри кога е най-добре да се провеждат събития, като турнири, за да не се създава непоносимо напрежение върху мрежата.

В Италия, първата страна под пълна карантина, има трикратно увеличение на видеоконферентните разговори. Заедно със стрийминга, интернет потреблението от домакинствата подскача със 75%, според Telecom Italia.

В Испания телекомите призоваха потребителите да свалят на компютрите си филми и големи файлове извън пиковите часове, както и да разчитат повече на фиксираните мрежи след 50% ръст на мобилните данни през последните дни.

В България Vivacom също обяви значителен ръст на трафика и разговорите. На 18 март т.г. са изговорени 67,8 млн. минути, ръст от 34% спрямо февруари. Мобилният трафик расте с 13% до 309 TBytes, а фиксираният - с 25% до 3 797 TBytes за ден. От компанията уверяват, че увеличеното потребление няма да се отрази на качеството на услугите.