ИТ персоналът е натоварен много повече от миналата година, в резултат на трудните икономически условия, твърди проучване. Отделният специалист вече поема работа за повече от един човек, като така се създават супер работници.

Според доклад на британската компания Randstad Technologies, около 49 на сто от ИТ персонала е работил по-усилено в сравнение с миналата година, при 43% средно за всички професии. Само адвокати и социални работници са по-натоварени от ИТ специалистите, пише TechNews.bg.

Проучването установява също, че ИТ персоналът се чувства екстремно натоварен в последните 12 месеца. 54 на сто от анкетираните съобщават, че списъкът с техните задачи се е разраснал. В резултат на усилената работа, 27 на сто ИТ специалистите получават бонуси, а други 21 са успели да договорят увеличение на заплатите си. В същото време 49% от анкетираните признават, че не могат да поемат повече работа.

„Няма съмнение, че хората работят по-усилено от всякога", коментира Марк Бул, главен изпълнителен директор на Randstad за Великобритания и Близкия изток. Фирмите не са склонни да увеличат персонала, защото се опасяват, че започналото икономическо възстановяване може лесно да дерайлира.

Съществуващият персонал е подложен на все по-големи натоварвания, особено с нарастване на пазарното търсене на продуктите и услугите на компаниите. В резултат на това се формира нов вид супер-работник, който бележи скок в кариерното си развитие.
Рецесията на практика закали работната сила. Създадено е ядро от висококвалифицирани специалисти, които могат да бъдат движеща сила за икономическото възстановяване, заключава Марк Бул.