NEC преговаря с Lenovo за продажба на своето подразделение за мобилни устройства. Същевременно, японската компания търси потенциални купувачи и сред големите местни компании, съобщи Ройтерс.
В последните две години NEC търпи загуби в мобилния си бизнес, което я подтиква да се избави от това направление. Компанията е под силен конкурентен натиск на домашния си пазар от играчи като Samsung Electronics и Apple, предаде TechNews.bg

Расте конкуренцията и от агресивни китайски компании. През октомври миналата година NEC понижи прогнозата си за продажба на мобилни телефони от 5 до 4,3 милиона устройства.
В същото време Lenovo набира скорост, в частност на перспективния китайски пазар и може да засили още повече позициите си чрез покупка на мобилния бизнес на NEC.
Според някои източници, NEC планира също да продаде дъщерната си компания за мобилни услуги NEC Mobiling за сумата от 850 милиона долара, за да се върне на пътя на печалбата.