Онлайн пазаруването в ЕС продължава да се развива и да става все по-масово. Това е заключението на традиционното годишно проучване на "Евростат". Както твърде често се случва, обаче, България е последна в класацията - ако през 2022 г. средно 75% от хората между 16 и 74 г. с достъп до интернет в евросъюза са поръчвали продукти или услуги през интернет, у нас това са правили едва 49%.
Къде е най-разпространено онлайн пазаруването?
- Нидерландия (92%);
- Дания (90%);
- Ирландия (89%).
Ако се направи сравнение с данните от 2012 г., прави впечатление ръстът на четири държави:
- Естония (с 42 процентни пункта);
- Унгария (43 п.п.);
- Чехия (41 п.п.);
- Румъния (41 п.п.).
Така северните ни съседи ни изпреварват и стават предпоследни. Преди десетилетие у нас пазаруващите онлайн са били почти 20%, а там - около 10%. Сега обаче над половината румънци плащат за стоки и услуги през интернет, което е доста по-добро постижение за 10-годишния период.
![Снимка 608496](https://webnews.bg/uploads/images/96/8496/608496/640x.jpg?_=1677599597)
Източник: Евростат
Друго, което прави впечатление, е, че в държави като Германия и Австрия има забавяне на темпото - през 2012 г. те са били значително по-нагоре в класацията в сравнение със сега.
Какво се купува?
През 2022 г. най-често гражданите на ЕС купуват онлайн дрехи, обувки или аксесоари.
Следват поръчките от ресторанти, козметиката, мебелите и градинските стоки, книгите, списанията и вестниците.
![Снимка 608497](https://webnews.bg/uploads/images/97/8497/608497/640x.jpg?_=1677599600)
Източник: Евростат
Филмите и музикалните албуми на физически носител (дискове и плочи) са били в списъка за онлайн пазаруване на по-малко от 10% от интернет потребителите в евросъюза.
Работи ли икономиката на сътрудничеството?
21% от използващите Глобалната мрежа в ЕС са използвали различни платформи на икономиката на сътрудничеството - за купуване на стоки от други физически лица. 6% по този начин са намерили имот под наем, а под 1% са тези, които са търсили директно други хора за извършването на конкретни дейности в домакинството.
Хората между 25 г. и 44 г. са по-склонни да купуват без посредник, като от "Евростат" отбелязват, че освен това платформите за отдаване под наем на недвижимости с цел почивка през 2022 г. вече са с по-добри резултати в сравнение с периода от преди пандемията, докато при традиционното туристическо настаняване все още не може да се говори за пълно възстановяване.
milen-popov
на 27.11.2024 в 11:59:34 #3Никога не получавам бърз отговор от тях. Проблемите ми остават неразрешени за дни, а обясненията са неясни и недовършени – поне за мен. Стандартно трябва да чакам часове, за да получа подкрепа. Не препоръчвам X.C.O Media Ltd.
dobrik
на 25.11.2024 в 22:39:25 #2Не виждам никакво подобрение в услугата им, въпреки че съм лоялен клиент на X.C.O Media от години. Чувствам, че не се грижат за мен като за клиент и все едно им досаждам.
kalinst
на 25.11.2024 в 16:06:25 #1Работата в X.C.O Media Ltd е изключително стресираща и нереалистична. Работниците са претоварени с задачи и не получават подкрепа от ръководството. Условията са далеч от това, което очакваш от една такава компания.