Ако през последните няколко години трите вълшебни думички, които задвижваха сектора на онлайн услугите, безспорно бяха „мобилен", „социален" и „локален", то през настоящата година може би най-значимата дума в онлайн пространството ще бъде „тълпа" (crowd), прогнозира Георги Костов, творчески директор на eDesign, цитиран от TechNews.bg.
Икономиката на споделянето и т.нар. „интелигентна тълпа" ще се превръщат във все по-значим двигател за нови онлайн услуги през 2015 г. От сайтове за споделено финансиране (crowdfunding) като Kickstarter и Indiegogo, през такива за споделяне на имущество като Airbnb, до всевъзможни платформи за споделено реализиране на идеи, концепции и каузи - тази тенденция започва да играе все по-важна роля в живота ни.
Вече се стига до там, че потребители от различни краища на света, които не се познават, могат да развият заедно концепция за нов продукт, която след това да бъде закупена от голяма компания. Ще се увеличава и броят на бизнесите, които се опитват да привлекат „тълпата" на своя страна, да я включат в свои инициативи и да се възползват от тази бързо развиваща се тенденция, допълни Костов.
Уебсайтовете все по-често ще се опитват да ангажират вниманието ни, като ни разказват истории, а софтуерът като услуга (SaaS) ще обхваща все повече сфери. Сред водещите тенденции в уеб дизайна ще бъдат налагането на вертикален скрол, уникалните типографски решения, фоновите изображения и видео, сочи още прогнозата на eDesign за развитието на бранша през следващите месеци.