Китайската платформа за споделено пътуванe Didi получи финансиране от 4,4 млрд. долара при първичното си публично предлагане във вторник. Така акциите ѝ бяха оценени на 14 долара на брой, което го прави най-голямото листване на китайска компания, откакто Alibaba Group Holding излезе на борсата през 2014 г., припомнят от Zero Hedge.
Но почти веднага след превръщането си в публична компания, акциите на Didi се сринаха почти до стойностите си от преди първичното публично предлагане. Така те откриха търговията днес при цена от 16,55 долара за акция, което все пак е покачване от 19% над стойностите им при листването на компанията.
Така пазарната капитализация, която китайската платформа за споделено пътуване постигна, е 80 млрд. долара.
Тази тенденция се наблюдава и при няколко други китайски компании. Техните оценки се сринаха след първичното им публично предлагане, тъй като инвеститорите търсят висок растеж.
Същото е положението и при Didi, смятат анализаторите от Wall Street Journal. Затова при компанията не се наблюдава ентусиазмът, който често присъства на борсите. Заради него цените на ценните книги на компаниите се покачват, след като те реализират първичното си публично предлагане. Обикновено.