Тайванският електронен гигант Foxconn, който произвежда чипове за продукти като iPhone, придоби значителен дял в стартъпа за производство на електромобили Byton в ход, за да ускори експанзията си в автомобилната индустрия, предаде Autocar.
Китайската компания Byton е основана през 2017 г. и оттогава показа редица концептуални електромобили. Сред тях е SUV-то M-Byte, който компанията планираше да предложи в Китай и Европа. Но стартъпът прекрати дейността си през юни миналата година поради финансови затруднения, влошени от пандемията.
Foxconn, чрез своята компания-майка Hon Hai Precision Industry, вече е договорила "сделка за стратегическо сътрудничество" с Byton, подпомогната от зоната за икономическо и технологично развитие в Нанкин. Bloomberg съобщава, че сделката е на стойност около 200 млн. долара.
Като част от споразумението, Foxconn ще предостави на Byton производствената си технология и опит и ще му помогне да получи достъп до обширната си верига за доставки.
Този ход е поредната стъпка на Foxconn към производството на електромобили, след като през миналата година компанията подписа споразумение за създаване на съвместно предприятие на китайския пазар с Fiat Chrysler Automobiles. Гигантът планира да пусне и батерии за електромобили до 2024 г.
През октомври миналата година Foxconn представи MIH Open Platform - архитектура и софтуерна платформа за електрически превозни средства, и покани фирми да се свържат и разработват модели върху нея. Фирмата твърди, че MIH може да се използва за седани и SUV и заяви, че иска платформата да служи като "Android на електромобилната индустрия".
Foxconn произвежда около 40% от цялата потребителска електроника в световен мащаб и създава продукти за Apple, Sony, Nintendo, Microsoft, Nokia и BlackBerry. Тя се стреми да диверсифицира своите интереси на други пазари, за да стане по-малко зависима от Apple, и е привлечена от бързо разрастващата се индустрия за електромобили. Гигантът вече е произвел части за фирми, включително Tesla.
Byton е съоснована от бившия шеф на BMW Карстън Брайтфилд, който напусна фирмата миналата година и наскоро се присъедини към стартиращия производител на електромобили Faraday Future. Първоначално беше финансиран от инвестиции от китайския интернет гигант Tencent и редица други фирми, включително Foxconn. First Auto Works, най-старият производител на автомобили в Китай, взе основен дял през 2018 г., а Брайтфилд посочи, че именно влиянието на тази фирма е сред причините да напусне.
Нарастващият интерес на Foxconn към електрическите превозни средства се наблюдава, тъй като се съобщава, че основният клиент Apple проявява нов интерес към пазара, като планира да пусне първия си EV до 2024 година.