"България, Сърбия, Румъния и Гърция с обща фирма за магистрали и жп" е заглавиe от в. "24 часа"

Печелим 4-5 млрд. лв. годишно от таксите, пресметна Борисов

Обща фирма ще събира, управлява и разпределя таксите от магистралите, пристанищата и жп връзките между България, Гърция, Румъния и Сърбия. Това съобщи премиерът Бойко Борисов след срещата с министър-председателите на Румъния и Гърция Виорика Дънчила и Алексис Ципрас и президента на Сърбия Александър Вучич в Солун в сряда.

Идеята е да има едно гише, където да се плащат таксите за стоки и коли. Така ще се намалят опашките, задръстванията и администрацията. Интермодалният коридор ще е Солун - Кавала - Александруполис - Бургас - Варна - Русе и оттам към Румъния. Само нашата отсечка ще струва около 1,5 млрд. лв.

Прочети ще от в. "24 часа"

"Магистратите ще получат нова привилегия - ранно пенсиониране" е водещo заглавиe на в. "Сега"

Депутатите дават поредната привилегия на магистратите - право да се пенсионират по-рано. Скандалната поправка ще бъде записана в Кодекса за социално осигуряване (КСО) чрез преходните и заключителни разпоредби на Административнопроцесуалния кодекс (АПК). Възможността за по-ранно пенсиониране, и то само за част от магистратите, беше предложена от Хамид Хамид от ДПС и в сряда получи подкрепата на мнозинството в парламентарната правна комисия.

Промяната в КСО гласи, че тези, които към 31 декември 2018 г. имат 35 г. общ юридически стаж, от които поне две трети в съдебната система, могат да се пенсионират независимо на каква възраст са, съобщи lex.bg. По конституция съдиите, прокурорите и следователите се пенсионират на 65 г. Грубите сметки показват, че влезлите в системата директно от университета ще могат да се пенсионират под 60 г.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"Лоши новини за българската кандидатура за еврото", четем в "Капитал"

От моя гледна точка виждам някои ключови елементи в областта на стабилността, които първо трябва да бъдат разрешени" - това заяви на пресконференция във Виена австрийският финансов министър Хартвиг Люгер по повод кандидатурата на България за чакалнята на еврозоната (ERM 2) и Банковия съюз. Българската кандидатура ще бъде представена на заседание на Еврогрупата (срещата на финансовите министри на страните от еврозоната) на 12 юли. Засега обаче от изявленията на министри и на премиера Бойко Борисов не става ясно какво точно ще бъде представено - само намерения или официални документи за кандидатстване.

Прочети още от " Капитал"

"Концесионерът на летище София ще строи нова писта" извежда на първа страница в. "Монитор"

Държавата очаква 8 млрд. лева от аеропорта за 35 години

Oсвен нов терминал бъдещият концесионер на летище София ще трябва да изгради и нова писта, пътеки за рулиране и стоянки за самолетите. Проучването за строежа на полосата трябва да се случи в рамките на пет години след началната дата на концесията. Това става ясно от публикуваните документи в Националния концесионен регистър за отдаването на управлението на столичния аеропорт.

Дългоочакваната концесия на летище София беше обявена. От нея държавата ще очаква около 8 млрд. лева приход (3 898 229 907 eвpo бeз ДДC) за 35 години напред.

Допълнителната писта с дължина не по-малка от 2500 м може да бъде изградена след съгласуване с ДП "Ръководство на въздушното движение" за вероятната потребност и възможност за реализация, е записано в едно от приложенията на концесионния договор.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Овации от Европа и капани вътре", четем във в. "Стандарт"

Безпрецедентна за родната политическа действителност външнополитическа активност. Това е констатацията, която може да се направи за усилията и енергията, влагани от министър-председателя Бойко Борисов на европейската арена. Няма друга политическа личност у нас, която да е съумявала да го стори през последните десетилетия. Вярно е, че и позицията на България като председателстваща Съвета на Европейския съюз е безпрецедентна до този момент, и именно тя разкрива широк диапазон от възможности пред българските власти. Но г-н Борисов успя да уплътни във възможната степен тези възможности. Независимо от критичните бележки, които могат да се отправят от гледище на защитата на българския интерес в отношенията със Скопие, като цяло премиерът се прояви като фактор в настоящата балканска политика. Импулсът за интеграция на Западните Балкани не е с български източник, но практическото измерение е изцяло под знака на Бойко Борисов. Факт, който не бива да бъде подценяван и омаловажаван заради криво разбрана опозиционност.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Скандалът с IQOS: Бюджетът е опасен за вашия бизнес", пише в. "Капитал"

"Правим този подарък, бедна България, подаряваме тези пари, патриотите, като дойдат сега за бюджета, ще им извадя тези пари. В България всеки говори за реформа, но когато някой реши да направи нещо за обществото, всеки започва Кой, майка му, леля му. Какво общо има това с производството на цигари." По този витиеват начин и видимо ядосан премиерът Бойко Борисов за кратко постави точка на идеята акцизът върху бездимните цигари (от които в България се продава брандът на Philip Morris IQOS) да се увеличи тройно. Предложението беше внесено от група от 64 депутата от ГЕРБ начело с председателя на бюджетната комисия Менда Стоянова и беше съгласувано с Министерството на финансите.

Прочети още от в " Капитал"

"В парламента партизанщината е по-важна от гражданите", пише в. "Сега"

Народното събрание окончателно не е форум, на който политици и избиратели представят и решават същностни обществени проблеми

Когато форумът е бил "успокоен", тогава циркът е станал буреносен. Така някои изследователи описват накратко същността на прехода от република към империя, през който преминава Древният Рим. Форумът е бил мястото, където народът и неговите водачи са можели да обявят своите грижи и тревоги и да предявят претенции към силните на деня. Тези гласове затихват с идването на цезарите автократи, а хиподрумът с неговите забавления и спортни сблъсъци отвлича вниманието на тълпата от всичко друго.

Прочети още от в. "Сега"

"Само 1/3 от фирмите наддават с по-високи заплати" пише в. "24 часа"

Повече от половината борят липсата на квалификация с програми за обучение

Въпреки недостига на квалифицирани кадри в световен мащаб само 29% от фирмите привличат нови служители, предлагайки им по-високи заплати. Повече от половината - 54%, решават този проблем, като предлагат допълнителни програми за обучение, показва двугодишното изследване на "Менпауър Груп".

Общата тенденция обаче е за повишение на заплатите, тъй като преди две години фирмите, които са били готови да наддават с по-високо заплащане, за да привлекат кадри, са били с 3 процентни пункта по-малко от сега, показва изследването. Увеличават се и фирмите, които борят недостига на квалифицирани кадри, като привличат на работа хора, които работят от вкъщи - от 19% преди две години на 23% сега.

Прочети още от в. "24 часа"

"Има да наваксваме много в бизнеса с китайците", пише в. "Стандарт"

Във форума "16 плюс 1", чиято Седма среща на върха започва в София, ще участват представители на 200 компании, доста от които вече имат сериозен бизнес опит в Централна и Западна Европа. Дай боже, както очаква министърът на благоустройството Николай Нанков, да подпишем меморандум с китайски фирми за тунела под Шипка и ЕС да не го счете за нелегална държавна помощ.

Не бива да имаме свръхочаквания от срещата на върха в София. Има 2-3 проекта, за които съм информиран. Много известна световна фирма, BGI, Beijing Genomic Institute, Пекински институт по геномика и търговската му фирма сътрудничат с пловдивска компания - Агрион. Засадиха се тази година площи с високодобивно китайско хибридно просо, чиито зърна са напълно свободни от глутен, за разлика от всички останали житни растения. Може да се отглежда и като трета култура за фураж за животни. Очаквам това да е едно от нещата, които ще се подпишат. Друга китайска фирма иска да сглобява малки електромобили, вероятно в Пловдив.

Прочети още от в. "Стандарт"