Прогнозира се въздушните таксита да навлязат като транспорт през 2024 и 2025 г. в някои градове по света. Редица утвърдени корпорации като Airbus, както и стартиращи конкуренти, много от които подкрепени от автомобилни производители, се стремят да пуснат своите предложения на пазара, независимо дали са автономни или пилотирани превозни средства.

Според проучване на Агенцията за авиационна безопасност на Европейския съюз за това дали хората биха изпробвали въздушно такси, проведено в няколко европейски града показва, че има особени разлики между държавите.

Очаква се въздушно такси да струва 25-50% повече от настоящите опции за превоз като Uber или местно такси, но ще съкрати времето за път вероятно наполовина.

Малко над половината от анкетираните в Будапеща и Милано (54%) казват, че биха опитали новия тип такси. Най-скептични са в региона на Норвегия и Дания, където само 41% биха се възползвали от тази опция.

Снимка 602609

Безопасността е основното притеснение на респондентите, както и шумът, например в близост до места, използвани за излитане и кацане, както и глобалните екологични проблеми.

Според анализаторите тези опасения варират според подгрупите, например опасенията за безопасността и шума се увеличават леко с възрастта, образованието и доходите, докато повече жени и по-младите анкетирани споделят, че имат опасения за околната среда.

Анкетираните смятат, че градската въздушна мобилност, използвана за превоз на пътници, би била най-полезна за преодоляване на дълги разстояния. 41 на сто смятат, че въздушните таксита биха били доста полезни като транспортни услуги до летища, а 36% споменават пътуване от крайни квартали до центъра на града.

Някои смятат, че въздушно такси би било добро за разглеждане на забележителности.