Учещите млади хора у нас искат да се развиват най-много в областта на аутсорсинг индустрията, следвана от маркетинг и търговия. В същото време трите най-важни фактора за избора на работа са заплащането, работата за голяма компания и възможността за кариерно израстване, показва проучване, инициирано от TELUS International Europe.
Според него т.нар. Business Process Outsourcing (BPO) сектора става все по-разпознаваем основно заради атрактивните възможности, които предлага. За малко повече от година се забелязва осезаема промяна от 25% на 50% в познаването на възможностите, предлагани от аутсорсинг индустрията в страната по данни от проучванията за периода.
В същото време, секторът затвърждава своята позиция на сигурно работно място за владеещите повече от един чужд език, като това посочват над 48% от анкетираните, сравнено с 40% година по-рано.
"От основна важност за нас е позиционирането на аутсорсинг индустрията като желан и сигурен сектор за развитие на младежите и владеещите повече от един език", коментира Кристина Иванова, вицепрезидент "Операции" в TELUS International Europe..
"Вярваме, че чрез създаването на множество кампании за първа заетост сред младите и връщането на нашите сънародници обратно в родината, стимулираме родната икономика и допринасяме за цялостното развитие на BPO сектора у нас, като за 2018 г. той генерира около 5% от БВП, а очакванията през 2021 г. са да достигне до 7.9%.", допълва тя.
Наблюдава се цялостна позитивна промяна на нагласите и познаваемостта на аутсорсинг индустрията, все повече хора припознават сектора като добър избор за първа работа, както и възможност за постоянна такава.

Izidorus B.
на 11.07.2019 в 19:35:40 #1Абсолютно невярно и подвеждащо проучване, целящо да заблуди младите хора да се насочат към аутсорсинг индустрията или иначе казано „кол центровете”. Самият факт, че изследването е извършено по поръчка на кол-център , е достатъчно да се усъмни човек в представените резултати. Но да твърдиш определено, че младежите избират кол-центрове пред професии като право, икономика, администрация - това е смехотворно. Работата в кол-център е незавидна, зле платена и свързана с огромно напрежение и изтощение. За тази работа не се изисква никакво специално образование, а само наличие на два чужди езика. Три години е периодът , който хората издържат в такъв кол-център. След това те са изтощени , изхабени и не могат да продължат да работят. Това е според думите на много работили в такива кол-центрове. Кариерното израстване в кол-център е почти невъзможно. Мениджърските позиции са малко на брой и се заемат от най-хищните и предани на фирмата натегачи. В близките години се очаква масово навлизане на изкуствен интелект в кол-центровете и около 80% от работещите в него ще станат излишни и безработни. Работата в кол-център изобщо не е стабилна , нито е сигурна в дългосрочен аспект. Кол-центровете се местят от държава в държава, там , където работната ръка е най-евтина. Индия, с нейната ужасяваща бедност , е най-големият съдържател на кол-центрове в света. . Работата в кол-център е свързана с огромно напрежение от работодателя да се изпълняват плановете и нормите. А това е свързано с всекидневно обаждане и досаждане на хора по телефона, отнасяне на обиди и псувни.