Седмица след като режимът на Николас Мадуро постави барикади по границата, все още няма знаци, че камионите с хуманитарна помощ ще бъдат пуснати във Венецуела. Това не означава, че храна не минава границата - минава, но в другата посока, пише Bloomberg.
Магазините в колумбийския град Пуерто Сантандер са пълни с венецуелско царевично брашно, ориз, сирене и други силно субсидирани стоки, внесени нелегално от представители на правителството и от обикновени граждани.
През границата преминава и бензин, който в закъсала Венецуела струва едва 1 цент.
Контрабандистите се възползват от огромните разлики в цените в двете съседни държави и продават стоките с печалба, която достига и до 1 000 процента.
Изнасянето на храна от страна, в която гладът става епидемия, показва как социалистическото правителство на Мадуро създаде икономическо и хуманитарно бедствие. Още по-вбесяващото в ситуацията е, че венецуелци протестират по улиците, за да накарат режима да допусне храната и другите стоки, изпратени от САЩ като помощ.
В последните месеци, заради задълбочаващата се криза в страната, нелегалният износ на стоки е намалял, но съвсем не е спрял, казват търговци от Колумбия. В същото време венецуелци се редят на опашки с часове, за да купят каквото е останало в магазините.
В магазините в Пуерто Сантандер царевичното брашно се продава за около 80 цента - 30% по-малко от нормалната цена в Колумбия. В същото време данъкоплатците във Венецуела плащат, за да бъде субсидирана неговата цена и то се продава на дребно срещу едва 7 цента.
В същото време на близка магистрала дузини мобилни бензиностанции открито продават венецуелски бензин - срещу $10,60 за шест галона.
В миналото правителствата на двете страни полагаха някакви усилия, за да намалят контрабандата. "Но сега няма комуникация", казва полковник Карлос Хирон, който оглавява митническата полиция в региона Norte de Sandander.
Горивото е превозвано в лодки по река. Военнизираните групировки, които контролират търговията в региона, получават "данък" от $1,30 за контейнер. Тъй като бензинът във Венецуела е на практика безплатен, по-големите разходи са за подкупване на служители на митниците и за мафията.
Според Хирон контрабандата на бензин носи печалба, за каквато трафикантите на кокаин могат само да си мечтаят.
halo
на 13.02.2019 в 01:32:50 #1Социализъм в пълна сила.